افقهی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

هدف دولت از بازی با قیمت ارز چیست؟

عضو فراکسیون ولایی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

در ماجرای FATF نباید دست به خودکشی بزنیم

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: نمایندگان و تمام ارگان های مرتبط با FATF که نقطه نظراتی دارند باید در مجلس حاضر شوند و به صورت شفاف، دیدگاه‌های خود را در موافقت و مخالفت بیان کنند تا با کار تخصصی، حقوقی، اقتصادی و فرهنگی ابعاد این کنوانسیون مشخص و تصمیم گیری شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۹۷
در ماجرای FATF نباید دست به خودکشی بزنیم

سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین با بیان اینکه متاسفانه برخی از نمایندگان در جریان بندها و دستورات FATF نیستند افزود: بهتر است مجلس با برگزاری جلسات تخصصی با علم و اطلاع رای بدهد چون نباید از ترس مرگ دست به خودکشی زد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بررسی با عجله FATF را اشتباه بزرگی دانست و افزود: برخی دوستان از جمله دولتی‌ها دارند تلاش می کنند که این لایحه به سرعت در مجلس بررسی شود و حتی آقای روحانی تا الان شش نامه به عناوین مختلف ،برای سرعت بخشیدن به تصویب دستورات FATF نوشته است.

نماینده خمینی شهر یکی از بندهای FATF را مربوط به تامین مالی تروریسم عنوان کرد و افزود: ما توصیه های ۴۲ گانهFATF را عمل کردیم ، اما صحبت ما این است که وقتی به ۳۹ تعهد از 42 تعهد عمل کردیم چه گلی بر سر ما زده‌اید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:سوال من این است در این دو سالی که نام ایران را در لیست سیاه FATF قرار داده نشد ،چه اتفاقی برای ایران افتاد که در صورت مصوب شدن این کنوانسیون شاهد اتفاقات بهتر باشیم.

وی تصویب FATF در مجلس را مانند مصوب شدن برجام دانست و افزود: این کنوانسیون ها به نفع طرف غربی است و معنایش این است که ما خودمان رادر گیر معاهدات بین المللی کنیم تا آنان از نظر حقوقی بتوانند در قطعنامه‌های شورای امنیت کشور را محکوم کنند و درنهایت منفعتی برای کشور ایجاد نشود.

ابطحی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی قوانین مناسبی در مورد مبارزه با پولشویی و تروریسم داشته یادآور شد: باید غرب به ما بگوید اگر ما به این معاهده بپیوندیم برای ما چه مزیتی به همراه دارد و به قولی ابتدا درب باغ سبزی به ما نشان بده تا ما هم به صحت گفتار آنان اطمینان پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه همان شیوه‌ای که در برجام انجام شده ،در حال انجام با FATF است و جای تعجب ندارد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیوستن به این کنوانسیون ها موجب خود تحریمی و گذاشتن سدی در برابر امور بانکی کشوراست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها