مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمدگفت: مشاهده مواردی از این بیماری در برخی از استان‌های همجوار زنگ هشداری برای افزایش کنترل‌ها و پیشگیری‌ها محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۶۵
لزوم برقراری پست‌های قرنطینه24ساعته در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بهمنش مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمدگفت:برقراری پست تمام وقت با همکاری نیروی انتظامی گام موثری در افزایش پیشگیری از ورود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به استان محسوب می‌شود و می‌توان کنترل مناسبی در ورود کود پرندگان و پرندگان زنده اعمال کرد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دامپزشکی استان آمادگی کامل برای تحقق فعالیت‌های کنترلی را دارد، اظهار کرد: حضور فعال نیروی انتظامی 90 درصد از لازمه موفقیت پست‌های قرنطینه و کنترل مبادی محسوب می‌شود.

وی افزود: گاها خودروهای حامل مرغ زنده طی ساعات اولیه بامداد در مسیرها تردد می‌کنند که عدم پوشش ۲۴ ساعته مبادی خود احتمال ورود مرغ غیر مجاز و بیمار به استان را افزایش می‌دهد.

بهمنش خواستار همکاری دستگاه‌های مختلف در برنامه‌های کنترلی و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شد و بیان کرد: مشاهده مواردی از این بیماری در برخی از استان‌های همجوار زنگ هشداری برای افزایش کنترل‌ها و پیشگیری‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کنترل مرغداری‌های استان نیز از جمله هدفگذاری های انجام شده است، ابراز داشت: مرغداری‌ها باید تعداد جوجه‌ریزی مشخص شده ای داشته باشند و عدم همخوانی تعداد هنگام اعزام به کشتارگاه با میزان ورودی نشان از فروش خارج از سیستم مرغ ها دارد.

بهمنش خاطرنشان کرد: به مرغداری هایی که به شکل خارج از سیستم و خارج از چارچوب قانونی و نظارتی اقدام به فروش مرغ زنده کنند، مجوز جوجه ریزی در دوره بعدی داده نخواهد شد.

محمدکاظم نظری ، معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست گفت: اهمیت پیشگیری از ورود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان محسوس است و هزینه پیشگیری نیز یک هزارم هزینه مداخله و پسا بحران نیست.

نظری با بیان اینکه دستورالعمل‌ها و موقعیت سنجی‌ها ایجاب می‌کند که کنترل صحیحی در حوزه جلوگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در همسایگی استان مواردی از بیماری گزارش شده است که باید تلاش شود با کنترل مناسب مبادی از ورود بیماری به استان از طریق مرغ زنده و سایر پرندگان جلوگیری شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به اینکه در سال گذشته مواردی از بروز آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده شد، اظهار کرد: کنترل و ایمن سازی محیط نیز توسط دستگاه متولی اجرایی شد.

نظری گفت: بروز یک بحران در استان همه دستگاه‌ها را درگیر می‌کند و با کنترل مبادی ورودی و خروجی استان احتمال بروز آنفلوانزای پرندگان کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد پست‌های قرنطینه در مناطق هدف، ابراز داشت: تیم‌های واکنش سریع دامپزشکی نیز باید آمادگی لازم برای مقابله با کانون‌های احتمالی آنفلوانزا را داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همچنین ابلاغ به فرمانداران در زمینه تحقق موارد نظارتی را ضروری دانست و گفت: جهاد کشاورزی نیز از حداکثر توان برای کنترل بازار و قیمت‌ها استفاده کرده تا پیشگیری عملیاتی از افزایش قیمت را داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها