فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:

شبکه بزرگ سارقان مسلح در ایرانشهر متلاشی شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: شبکه بزرگ سارقان مسلح که طعمه های خود را از طریق سایت «دیوار» از سراسر کشور انتخاب کرده و به ایرانشهر می کشاندند، منهدم شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۴۱
شبکه بزرگ سارقان مسلح در ایرانشهر متلاشی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، سردار محمد قنبری اظهار داشت: با دریافت چند مرجوعه قضایی از شهروندان مبنی بر زورگیری اموالشان توسط سارقان مسلح در شهرستان ایرانشهر موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در توضیح یکی از این پرونده ها به نقل از شاکی که مردی جوان اهل و ساکن استان خوزستان است، گفت: مدتی پیش از طریق سایت واسطه گر اینترنتی قرار بود تعدادی دام زنده بخرم و تمام پس اندازم را برای سرمایه گذاری در زمینه پرورش دام جمع کرده بودم بعد از مدتی از طریق سایت «دیوار» آگهی وسوسه انگیزی را مبنی بر فروش چند راس گاو به قیمت بسیار پایین تر از نرخ روز دیدم و بعد از تماس تلفنی با فرد فروشنده مقرر شد برای خرید به ایرانشهر مراجعه کنم.

وی افزود: شاکی یادشده در ادامه اظهاراتش گفت با مراجعه به محل قرار؛ ۲ مرد جوان سوار خودروام شدند و برای مشاهده دام ها به یکی از مسیرهای فرعی حاشیه شهر ایرانشهر در حرکت بودیم که در بین راه چند نفر دیگر نیز به آنها ملحق شده و با ضرب و شتم و تهدید سلاح گرم دست و پایم را بسته و تلفن همراه، وجوه نقد و کارت های عابر بانکم به مبلغ ۸۲۰ میلیون ریال سرقت کرده و متواری شدند.

سردار قنبری تصریح کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی ایرانشهر تلاش های خود را برای دستگیری متهمان آغاز کردند که همزمان گزارش های مشابه دیگر با همین شگرد به پلیس آگاهی این شهرستان ارائه شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کارآگاهان زبده پلیس آگاهی ۲ تن از متهمان را با استفاده از شیوه های نوین پلیسی شناسایی و در عملیاتی منسجم و ضربتی در یکی از مناطق حاشیه شهر ایرانشهر دستگیر و در بازرسی از خودرو پراید آنان یک قبضه کلت کمری به همراه ۵ تیر جنگی کشف کردند.

سردار قنبری اظهار داشت: متهمان جوان که در بازجوئی های اولیه منکر هر گونه جرمی بودند در چندین مرحله بازجوئی های علمی پلیس به سرقت های سریالی یک شبکه بزرگ سرقت که طعمه های خود را از طریق سایت دیوار از سراسر کشور به ایرانشهر می کشاندند اعتراف کردند.

وی افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده با اطلاعات به دست آمده ۸ عضو دیگر این شبکه بزرگ سرقت که ۳ نفر آنان زن بودند را در چند عملیات مجزا دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: متهمان در بازجوئی های به عمل آمده تاکنون به ۱۳ فقره سرقت مسلحانه از مال باختگانی از استان های یزد، کرمان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان که با ترفند فروش دام زنده به قیمت پایین با تبلیغات در سایت های واسطه گر اینترنتی آنان را به ایرانشهر کشانده بودند، اعتراف کردند.

وی تصریح کرد: تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد در حالی که احتمال می رود سرقت های ارتکابی توسط اعضای این شبکه سرقت بیشتر از این تعداد باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها