فرمانده جنگ الکترونیک در دوران دفاع مقدس گفت: یگان جنگال نیروی زمینی سپاه، در دوران دفاع مقدس به بیش از ۱۲ هزار نامه سرّی و فوری ارتش صدام دسترسی پیدا کرد و پس از کشف رمز و جمع‌بندی آنها، شرایطی را رقم زد تا از این اطلاعات به دست آمده در ماموریت‌ها و عملیات‌ها استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۲۱۹
رمزگشایی ۱۲ هزار نامه سرّی ارتش صدام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میزان، سردار «علی اصغر زارعی» در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، طبق اطلاعاتی که از اسرای ارتش بعث گرفته شده بود، مشخص شد که کانادایی‌ها، آموزش‌های مفصلی را برای شکستن کد رمز‌های بی‌سیم‌های ایرانی به صدام می‌دادند.

وی افزود: علاوه بر این آموزش‌ها، انگلیسی‌ها هم ۱۲ گردان جنگ الکترونیک را بعد از عملیات بیت‌المقدس به صدام دادند که عمدتا مربوط به شرکت «راکال» بود.

فرمانده جنگ الکترونیک در دوران دفاع مقدس گفت: وقتی که ارتش بعث در زمینه جنگ الکترونیک به صورت جدی وارد میدان شد، سرلشکر «محسن رضایی» اولین حکم فرماندهی یگان جنگ الکترونیک را به مرحوم غفاریان داد و اینچنین شد که در سال ۶۳، یگان جنگال در نیروی زمینی سپاه شکل گرفت.

سردار زارعی افزود: غنیمت‌هایی را که ما ابزار‌های جنگ الکترونیکی عراقی‌ها به دست می‌آوردیم، برای انجام «مهندسی معکوس» به دانشگاه صنعتی شریف می‌فرستادیم و درخواست می‌کردیم که یک نمونه مشابه و قدرتمندتر از آن را برای ما بسازند.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل در ادامه عنوان کرد: یگان جنگال نیروی زمینی سپاه، در دوران دفاع مقدس به بیش از ۱۲ هزار نامه سرّی و فوری ارتش صدام دسترسی پیدا کرد و پس از کشف رمز و جمع‌بندی آنها، شرایطی را رقم زد تا از این اطلاعات به دست آمده در ماموریت‌ها و عملیات‌ها استفاده شود.

وی همچنین یادآور شد: اوایل کار ما در یگان جنگال، آنقدر انجام این اقدامات برای همه حتی خود ما عجیب و غیرمنتظره بود که برخی فرماندهان هم اطلاعاتی را که به آن‌ها داده می‌شد باور نمی‌کردند.

سردار زارعی با بیان اینکه محتوایی که در اغلب مکاتبات ارتش بعث رد و بدل می‌شد، فرامین و گزارش‌های نظامی گردان به بالای ارتش بعث بود، تاکید کرد: صدام به قدرت جنگ الکترونیک ارتش بعث بسیار دل بسته بود و اصلا فکر نمی‌کرد که رزمندگان ما قابلیت کشف رمز دستگاه‌های الکترومغناطیسی و رمزگذاری شده آن‌ها را داشته باشند.

فرمانده جنگ الکترونیک در دوران دفاع مقدس در ادامه یادآور شد: بعثی‌ها قبل از حمله شیمیایی، به نیرو‌های خودشان اعلام می‌کردند که ماسک‌هایشان را بزنند. یگان جنگال نیروی زمینی سپاه قبل از اقدام دشمن برای حمله شیمیایی، فورا به قرارگاه اطلاع می‌داد و زمان و مکان حمله شیمیایی ارتش بعث را مشخص می‌کرد. به محض اینکه ما این موضوع را به قرارگاه اعلام می‌کردیم، یگان «ش م. ر» ما سریعا در محل مورد نظر حاضر می‌شد و اقدامات لازم را انجام می‌داد. این دستاورد‌های جنگ الکترونیک در دوران دفاع مقدس، سبب شد که آمار شهدا و جانبازان شیمیایی ما پایین بماند درحالی که همگان می‌دانند آلمانی‌ها به اندازه از بین بردن تمام رزمندگان ما، سلاح شیمیایی به صدام داده بودند.

سردار زارعی همچنین گفت: در جریان عملیات والفجر ۸، پس از آنکه رزمندگان ما از اروند عبور کردند و به کارخانه نمک رسیدند، ما از طریق همین شبکه‌های مغناطیسی مطلع شدیم که فرماندهان ارتش بعث، دستور پاتک دادند. این موضوع را به قرارگاه و آن‌ها هم به فرماندهان اطلاع دادند. جالب بود برخی فرماندهان باور نمی‌کردند که بعثی‌ها در آن شرایط بخواهند پاتک بزنند. در این وضعیت، سرلشکر صفوی اصرار بسیار زیادی کرد که باید به اطلاعات یگان جنگال اطمینان داشته باشیم و بر مبنای آن حرکت کنیم. در نهایت ما پاتک اول را به ارتش بعث زدیم و تعداد زیادی اسیر گرفتیم. همین اسرا به ما گفتند ما قرار بود ۲ ساعت دیگر به شما پاتک بزنیم، اما شما پیش‌دستی کردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها