شروع پاییز برای محصلان همراه با کتاب، دفتر و مدرسه است، اما برای بسیاری از افراد پاییز با شروع سرماخوردگی و آنفلوآنزا همراه است.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۶۱
با تقویت سیستم ایمنی بدن به جنگ سرماخوردگی بروید

لازم است که در این دوران شما به تقویت سیستم ایمنی بدن فکر کنید تا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمتر دچار شوید و بتوانید از باد خنک پاییزی نهایت لذت را ببرید و اگر محصل هستید از درس‌هایتان عقب نمانید. اما نقش سیستم ایمنی بدن در سلامت چیست و چگونه می‌توان آن را تقویت کرد؟

ما در محیطی زندگی می‌کنیم که هر روز عوامل زیادی سلامتی ما را تهدید می‌کنند. انواع باکتریها و ویروس‌های بیماری‌زا که در طول روز با آنها سر و کار داریم، هر کدام می‌تواند سیستم بدن را به هم بریزد و بیماری ایجاد کند.

اما نقش سیستم ایمنی دقیقا جلوگیری از بیماری است. سیستم ایمنی با سلول‌های بیگانه و بیماری‌زا مانند یک سد دفاعی عمل می‌کند و اگر آنها بتوانند به این سد نفوذ کنند با آنها می‌جنگد.

سیستم ایمنی بدن از چه اجزایی تشکیل شده است؟

سیستم ایمنی ما از اجزای مختلفی تشکیل شده است و به شیوه‌های مختلفی از بدن دفاع می‌کند.

بدن از دو روش دفاع اختصاصی و دفاع غیر اختصاصی برای از بین بردن عوامل بیماری استفاده می‌کند.

چند نوع از سلول‌های ایمنی بدن عبارتند از:
• فاگوسیت‌ها: این سلول‌های ایمنی، سلول‌های بیگانه را می‌بلعد و درون خودش هضم می‌کند و از بین می‌برد. این سلول‌ها در هنگام عفونت و التهاب در جایی از بدن، مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند. آنها همچنین سلول‌های فرسوده را هم می‌خورند. این سلول‌ها می‌توانند برای خود پای کاذب ایجاد کنند و سلول را احاطه کنند و ببلعند.

• لنفوسیت‌ها: این سلول‌ها فقط در بدن مهره داران یافت می‌شود. لنفوسیت‌ها دو نوع هستند: لنفوسیت بزرگ و کوچک. لنفوسیت های کوچک هم دو نوع هستند: لنفوسیت B و لنفوسیت T . لنفوسیت B برای دفاع از بدن پادتن ترشح می‌کنند و لنفوسیت‌های T سلول‌های سرطانی و بیماری زا را می‌کشند.

یکی دیگر از وظایف بسیار جالب لنفوسیت‌ها طول عمر زیادی آنها و حافظه‌ای است که دارند. وقتی به بیماری مبتلا می‌شویم، این سلول‌ها یاد می‌گیرند که چگونه مقابله کنند و در دفعه بعد بیماری به سرعت شروع به کار می‌کنند و نمی‌گذارند برای بار دوم به این بیماری‌ها مبتلا شویم.

مقابله با سرماخوردگی یا تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن چندین راه ساده دارد که به صورت کلی همه‌ی این راه‌ها به تغییر در سبک زندگی برمی‌گردد. اگر می‌خواهید سیستم ایمنی بدن شما قوی شود و کمتر به سرماخوردگی پاییزی مبتلا شوید با ما همراه باشید:

تقویت سیستم ایمنی بدن با ویتامین C

حتما دیدید که بسیاری از افراد موقع سرماخوردگی و به صورت کلی پاییز، پرتقال زیاد می‌خورند. پرتقال یکی از منابع غنی ویتامین C است. ویتامین C نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. در هنگام التهاب، این ویتامین اگر در بدن بیشتر باشد، سلول‌های ایمنی بیشتر می‌شوند و بهتر پاسخ دفاعی خود را می‌دهند. همچنین این ویتامین چون آنتی اکسیدان بسیار قوی است، در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد که سلول‌ها را فرسوده می‌کند، نقش کلیدی دارد. بنابراین یکی از لازمه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن دریافت ویتامین سی به میزان لازم است.



اما چگونه ویتامین C مورد نیاز را دریافت کنم؟

شما از دو منبع اصلی می‌توانید این ویتامین را دریافت کنید، مواد غذایی و مکمل‌های غذایی.
مواد غذایی دارای ویتامین سی شامل:

 میوه‌هایی مثل پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، توت فرنگی و کیوی
 سبزیجات مثل سبزی های برگدار، کلم بروکلی، فلفل سبز و قرمز، اسفناج و گوجه فرنگی
 حبوباتی مثل لوبیا

اما باید بدانید که همیشه هم نمی‌توان با منابع غذایی طبیعی ویتامین سی مورد نیاز را به صورت کامل دریافت کرد. در این مواقع مصرف مکمل‌ها در کنار مواد غذایی توصیه می‌شود. یکی از مکمل‌های پیشنهادی فوراور، فوراور ابسوربنت سی است که ترکیبی از ویتامین سی و سبوس جو دو سر است و از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته شده است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با ویتامین D

ویتامین دی در سیستم ایمنی بدن و سلول‌های مغز استخوان نقش مهمی ایفا می‌کند. برای به دست آوردن این ویتامین اولین منبع نور خورشید است. اما از آنجایی که در شهر به علت آلودگی هوا، نور خورشید ویتامین دی زیادی در بدن درست نمی‌کند و خانم‌ها هم در معرض آفتاب کمتری هستند، اگر کمبود ویتامین دی داشته باشید لازم است هم از مواد غذایی حاوی آن بخورید و هم از مکمل‌های غذایی استفاده کنید.



مواد غذایی حاوی ویتامین دی شامل:
• لبنبات شامل شیر غنی شده با ویتامین دی، ماست و تخم مرغ
• ماهی‌هایی مثل سالمون، ماهی تن، ساردین و روغن جگر ماهی
• کره گیاهی و سبزیجاتی مثل قارچ

برای مصرف مکمل‌های غذایی ویتامین D، به شما محصول فوراور ایموبلند را معرفی می‌کنیم. این محصول برای تقویت سیستم ایمنی بدن ساخته شده است و شامل ویتامین D و C ، روی و لاکتوفرین است. این محصول هم از مواد طبیعی گیاهی و ارگانیک ساخته شده است و بسیار مناسب برای استفاده در فصل‌های سرماخوردگی است!

تقویت سیستم ایمنی بدن با تغییر در سبک زندگی

چندین نکته در سبک زندگی وجود دارد که با رعایت آنها کمک زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن خود خواهید کرد. این نکات عبارتند از:

 اگر سیگار می‌کشید آن را ترک کنید. سیگار غیر از همه ضررهایی که برای ریه و قلب دارد، باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شما می‌شود و ترک آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
 به صورت منظم ورزش کنید. ورزش دوای بسیاری از دردهای بدن است. سعی کنید در هفته پنج بار حداقل نیم ساعت ورزش منظم کنید. این ورزش کمک می‌کند که هورمون‌های شما تنظیم گردد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
 در مصرف نوشیدنی‌های الکلی به هیچ وجه افراط نکنید.
 به اندازه کافی و منظم بخوابید. این یکی از نکات کلیدی در تقویت سیستم ایمنی بدن است. سعی کنید هر شب سر ساعت مشخص بخوابید و صبح ها سر ساعت مشخص بیدار شوید.

حرف نهایی

این‌ر‌‌وزها تغذیه سالم و سبک زندگی درست حرف اول را در تمام جهان می‌زند و مراقبت و بهداشت شخصی روز به روز بیشتر از قبل برای آدم‌ها مهم می‌شود. تمام محصولات بهداشتی و سلامت کمپانی فوراور بر پایۀ مواد طبیعی و ارگانیگ است و از استاندارهای جهانی بسیار بالایی برخوردار است. کافی است سری به سایت رسمی فوروار بزنید و محصولات آن را مشاهده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها