سالیانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا برای شغل آتش نشانی درخواست می‌دهند و خواستار شرکت در دوره‌های آموزشی آن هستند.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۰۳
اگر به دنبال این 4 موضوع هستید دور شغل آتش نشانی را خط بکشید

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی که تقاضا برای گرفتن شغل آتش نشانی در دنیا بالاتر رفته است، موارد متعددی در رابطه با این موضوع وجود دارد. اینکه صرفا شما علاقه‌مند به این حرفه شریف اما خطرناک هستید دلیل نمی شود که به سرعت در آزمون‌های مربوط به آتش نشانی قبول شوید.

یک فرد باید ذاتا آتش نشان باشد تا بتواند صلاحیت‌های لازم برای استخدام در یک ایستگاه آتش‌نشانی را داشته باشد.

حتی اگر شور و شوق زیادی در یک فرد برای این شغل خطرناک وجود داشته باشد و حتی در آزمون‌های مربوط به آن هم پذیرفته شود، موضوعاتی وجود دارد که در آینده باعث می‌شود او از شغل خود دلزده شود. از سویی برخی دیگر از افراد هستند که برای انتخاب این حرفه دلایلی خاص دارند، دلایلی که اصلا قابل پذیرش نیست.

اگر به دنبال دستیابی به این چهار موضوع هستید هرگز به طرف شغل آتش نشانی نروید:

1-دستمزد بیشتر

ممکن است یک آتش نشان درآمد نسبتا کافی داشته باشد، اما اگر فکر می کنید تنها دلیل شما این است که یک شغل خوب و آبرومند با درآمد خوب داشته باشید، هرگز به طرف این حرف خطیر نیایید. اصلا قابل تصور نیست شغلی که اساس و محوریت آن فداکاری و ایثارگری است، افرادی را به طرف خود بکشد که فقط دنبال درآمد خوب هستند. نه، این کار شما نیست.

2-مزایای اجتماعی

یک آتش نشان با توجه به اینکه یکی از خطرناک ترین مشاغل دنیا را انجام می دهد، از مزایای متعددی برخوردار است. همانند بازنشستگی زودهنگام. علاوه بر این چیزهای دیگری هستند که افراد مختلف را وسوسه می کنند. وقتی پای مزایای بیشتر در میان باشد خیلی ها تمایل به این پیدا می کنند که بروند و برای شغل آتش نشانی درخواست بدهند. نه، اینطور نیست. یک ایستگاه آتش نشانی فردی را می خواهد که واقعا شیفته این شغل باشد، نه کسی که می خواهد 20 سال دیگر بازنشسته شود.

3-ساعات کاری کم

در بسیاری از نقاط دنیا بر اساس قوانین و مقرراتی که وجود دارد یک آتش نشان 10 الی 24 ساعت در طول ماه کار می کند. چنین زمانی برای هر فردی آرزو است. افراد مختلف فکر می کنند چه شغلی می تواند ایده آل تر از این باشد که در حجم کم زمانی کار کنند و بقیه اوقات را به تفریح و استراحت مشغول باشند. این به هیچ عنوان قابل قبول نیست. فردی که می خواهد آتش نشان باشد باید ارزش های اخلاقی را در اولویت قرار بدهد و هر چیز دیگری به غیر از آن قابل پذیرش نیست.

4-نجات جان افراد

برخی از افراد ذاتا فداکار هستند. بسیاری از کسانی که برای شغل آتش نشانی درخواست می دهند دلیل شان این است که می خواهند جان دیگران را نجات بدهند، حتی اگر زندگی و حیات خودشان به مخاطره بیفتد. این باور پذیر نیست، اما باید قبول کنیم این تمایل شدید برای ایثار جان هم برای شغل آتش نشانی قابل قبول نیست. اوضاع آنطور که ما فکر می کنیم اصلا شبیه داستان های جذاب نیست. بسیاری از آتش نشانان وجود دارند که در عمر شغل خود هرگز یک نفر را هم از میان شعله های آتش نجات نداده اند. چرا که حوادثی مثل حریق به ندرت در سطح جامعه اتفاق می افتند. پس تصور اینکه هر هفته جان یک نفر را نجات بدهید کاملا نادرست است. شاید با ایده نجات بشریت وارد این حرفه شوید آن وقت در طول ماه حتی یک بار هم رنگ آتش را نبینید و این ممکن است کاملا شما را دلزده کند.

منبع: firerescue1

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها