کارشناس مسایل سیاسی و استاد دانشگاه گفت: اظهارات مضحک نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره وجود مراکز مخفی هسته ای در ایران محصول اطلاعات غلطی است که به تل آویو مخابره می شود و در این بین بسیار روشن است، مقامات اسراییل با شگردهای اطلاعاتی به راحتی بازی می خورند.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۹۹
نتانیاهو با یک شگرد اطلاعاتی در دام تورقوزآباد افتاد/ اجازه نمی‌دهند پناهگاه هسته‌ای اسرائیل لو رود

حنیف غفاری در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به سلسله ادعاهای نتانیاهو در خصوص وجود سایت های مخفی هسته ای ایران که آخرین آنها سر از روستای تورقوز آباد درآورده است، افزود: این گونه اظهارات برای جمهوری اسلامی و مردم ایران تازگی نداشته و صرفا با هدف تاثیر و انحراف افکار عمومی عنوان می شود. در خلال این ادعاها مقامات رژیم صهیونیستی تلاش می کنند یک جو روانی و شانتاژ رسانه ای علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران راه اندازی کنند.

وی با نگاهی به اقدامات مضحک نتانیاهو درباره مختصات تاسیسات هسته ای کشورمان از جمله رونمایی از سی دی های حاوی اطلاعات سری و نیز تعیین زمان دستیابی ایران به بمب اتم با کشیدن نقاشی در صحن سازمان ملل، تصریح کرد: مشابه این گونه دروغ پراکنی ها توسط «ایهود اولمرت» نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر قدس چندین بار مطرح شده بود. این قبیل اظهارات گرچه در ظاهر خنده دار و مضحک است، اما کاملا هدف گذاری شده ابراز می شود و باز هم ادامه خواهد داشت. صهیونیست ها با همدستی آمریکا سعی می کنند در عمومی ترین مجمع بین المللی یعنی سازمان ملل متحد فعالیت های ضد ایرانی خود را تکرار کنند.

این کارشناس سیاسی با استناد به مواضع صریح جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت های هسته ای خود و نیز 12 بار راستی آزمایی آژانس بین المللی از سایت های هسته ای تهران، تصریح کرد: گزارش های متعدد آژانس پوچ بودن ادعاهای نتانیاهو را برای جامعه جهانی کاملا روشن کرده به نحوی که نهادهای بین المللی جهان حتی پیگیر اسناد جعلی نتانیاهو مبنی بر مراکز مخفی هسته ای در ایران نمی شوند. در عین حال این گونه اقدامات هماهنگ با آمریکا شکل گرفته و نوعی بازی اطلاعاتی است که محصول دادهای غلط سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی به تل آویو است.

غفاری با بیان اینکه هر بار ادعای نخست وزیر اسرائیل در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مساوی است با نزدیک تر شدن تل‌آویو به بن بست سیاسی، خاطر نشان کرد: رفتار غیر عقلایی و تمسخرآمیز مقامات رژیم صهیونیستی نه تنها دروغ های آنها علیه جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش برای جامعه بین المللی افشا می کند؛ اثری مستقیم بر تقویت مواضع تهران خواهد گذاشت و به جهت حقوقی ابدا قابل استناد برای هیچ یک از نهادها نیست. نه توافق هسته ای را تضعیف می کند و نه موجب درخواست بازرسی های مضاعف از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی می شود.

وی در جواب این پرسش که چرا رژیم اشغالگر قدس علی رغم دارا بودن سایت های زیرزمینی مخوف اتمی و زرادخانه ای فوق سری "ماچون-دو"(Machon-2 مورد بازرسی و بازخواست مراجع بین المللی قرار نمی گیرد، ابراز داشت: اولمرت در سال 2007 رسما اعلام کرد اسراییل دارای ده ها کلاهک هسته ای است. اما اینکه چرا آژانس اقدامی در خلع سلاح این رژیم انجام نمی دهد، به ساختار این نهاد و سایر سازمان های بین المللی متاثر از لابی صهیوینستی آمریکایی باز می گردد. از طرفی دولت هایی همچون فرانسه و انگلیس که در تسلیح اتمی کمک شایانی به تل آویو کرده اند با استفاده از حق وتو اجازه نمی دهند در شورای امنیت و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه زرادخانه های مخوف اسراییل حتی بیانیه ای صادر شود. لذا هیچ گاه آدرس آنها بر سر زبان ها نمی افتد.

غفاری در پایان و در پاسخ به این سئوال آیا این احتمال وجود دارد که دادن آدرس هاس غلطی چون تورقوزآباد یک اقدام ضد اطلاعاتی از سوی نهادهای امنیتی کشورمان باشد تا بیش از گذشته دروغ های نتانیاهو و دروغ بودن ادعاها علیه ایران فاش شود، اظهار کرد: بله یکی از دلایل ادعاهای مضحک و بی اساس وی بازی اطلاعاتی است که جمهوری اسلامی بر سر این دولت مرد اسراییلی در آورده و در واقع باید گفت از دست ما بازی خورده و به تعبیر دیگر وسواس فکری آمریکا و اسراییل به نوعی نتیجه عکس داده است.

وی در خصوص واکنش لازم تهران در رابطه گزافه گویی های نتانیاهو در مورد فعالیتهای دفاعی و هسته ای صلح آمیز ایران افزود: مهمترین اقدام ما باید این باشد که خیلی راحت از کنار اظهارات این چنینی عبور کنیم، چون اگر قرار باشد بیش از حد، روی موضوع مانور داده و عکس العمل نشان دهیم، طرف مقابل جری تر خواهد شد و با اینکه همه می دانند سخنان مقامات اسراییلی علیه ایران سراپا دروغ است، اما به هر حال در راستای ایران هراسی چند روزی ایران را در کانون رسانه های همسو با رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.

محمدرضا شجاعیان/ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها