در طول هر سال هزاران واقعه آتش سوزی در دنیا اتفاق می افتد. برخی از آنها اصلا نیازی به حضور آتش نشان ندارد اما برخی دیگر با حضور ده ها نیروی آتش نشانی به این سادگی مهار پذیر نیست.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۰۲
آتش سوزی های بزرگ تاریخ

به گزارش جام جم آنلاین ، برخی از سوانح آتش سوزی به سادگی قابل مهار است اما وسعت و حجم برخی دیگر آنچنان زیاد است که علاوه بر خسارت های کلان مالی جان افراد زیادی را می گیرد.

در سال های اخیر آتش سوزی های گسترده زیادی در سطح جهان اتفاق افتاده است. از واقعه تروریستی 11 سپتامبر تا فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران.

در ادامه اما می خواهیم بزرگ ترین آتش سوزی های تاریخ را مرور کنیم، آتش سوزی هایی که از لحاظ مهیب بودن و تعداد قربانی ها در تاریخ جهان رقیب ندارد.

*سانفرانسیسکو 1906

یکی از بزرگترین آتش سوزی های دنیا در سال 1906 و در سانفرانسیسکوی آمریکا رخ داد. این آتش سوزی بیش از 25 هزار ساختمان در 490 بلوک را بلعید و تلفات بسیار زیادی نیز از خودش به جای گذاشت.

آمار کشته شدگان در این آتش سوزی در حدود سه هزار نفر بود و علت آن نیز انسان و طبیعت شناخته شد. پس از اینکه یکی از سنگین ترین زمین لرزه ها در تاریخ آمریکا در این شهر رخ داد، آتشی به وجود آمد و پس از آن به علت از بین رفتن منابع آب و کم تجربه بودن آتش نشان ها، این حادثه گسترش پیدا کرد و نیمی از شهر را از بین برد.

*ویسکانسین 1871

درست در همان موقع که آتش بزرگی در "شیکاگو" به وجود آمده بود، 100 ها کیلومتر دورتر آتش بزرگتری در حال شعله ور شدن بود که عده بسیار کمی از آن با خبر بودند. این آتش سوزی که یکی از مرگبارترین حوادث در تاریخ آمریکا شناخته می شود در یکی از مناطق آمریکا به نام "ویسکانسین" رخ داد و در آن بیش از سه هزار و 500 نفر جان خودشان را از دست دادند.

در این حادثه بیش از 1700 نفر از اهالی روستای پشیتگو در آتش سوختند و هیچگاه بقایای ان ها پیدا نشد. عده ای هم که در حال فرار از آتش بودند به رودخانه رفتند و برخی نیز در آن غرق شدند.

*هالیفکس 1917

این آتش سوزی با اینکه وسعت بسیار زیادی داشت، اما چون در دوران جنگ اتفاق افتاد کسی از آن با خبر نشد. این آتش سوزی در یکی از جزایر کانادا رخ داد. این در حالی است که این اتفاق به عنوان بزرگترین حادثه اتفاق افتاده به دست بشر شناخته می شود.

اتفاق زمانی رخ داد که یک کشتی باری در اسکله این شهر برای بارگیری مهمات پهلو گرفت و پس از پر شدن بر اثر اشتباه انسانی این مهمات که تخمین زده می شود بیش از 3 تن بوده اند، منفجر می شوند. در این حادثه بیش از هزار نفر کشته و نزدیک به 9 هزار نفر دیگر نیز مجروح می شوند. همچنین نیمی از شهر نیز در این آتش سوزی از بین رفت.

*توکیو 1923

آتش سوزی توکیو نیز علتی مانند سانفرانسیسکو داشت و همه چیز دست به دست هم داد تا این فاجعه به وجود آید. یک زلزله بسیار قوی آن هم در زمان ناهار که بسیاری در حال آشپزی بودند رخ داد این باعث شد تا آتش خیلی سریع رشد کند. همچنین تسونامی حاصل از زلزله نیز مزید بر علت شد و تلفات بیشتری را به جای گذاشت.

بر اساس آمارها بیش از 142 هزار نفر در این حادثه آتش سوزی جان خودشان را از دست دادند و همچنین با تخریب شدن 570 هزار خانه نزدیک به 1.9 میلیون نفر نیز بی خانمان شدند. این حادثه به عنوان یکی از بزرگترین فجایع در تاریخ ژاپن و دنیا به شمار می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها