رئیس اتاق اصناف با اشاره به شرایط اقتصادی اعلام کرد: شرایط اقتصادی با توجه به کارشکنی‌های غرب علیه اقتصاد کشورمان مناسب نیست؛ اما این شرایط عامل تقابل کسبه و اصناف در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸۸
کسبه گوش بفرمان خارج‌نشینان نیستند/ عرف بازار در تعطیلات مذهبی را به پای اعتصاب ننویسیم

به گزارش جام جم آنلاین علی‌فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران درباره فضا سازی جدید در رسانه‌های مجازی برای تعطیلی و اعتصاب صنوف مختلف گفت: از ابتدای شکل‌گیری جریان انقلاب اسلامی همواره اتحادیه‌ها و اصناف همسو با اهداف انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل گام برداشته‌اند و اکنون هم براساس فرمان مقام معظم رهبری گام برخواهند داشت.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: طی 200 سال گذشته همواره کسبه و بازاریان ثابت کرده‌اند گوش بفرمان مرجعیت و روحانیت هستند و در راستای اهداف متعالی اسلامی گام برداشته‌اند، از این رو اگر طی این دوره دشمن نتوانسته نفوذی در این بخش از جامعه داشته باشند قطعا از این پس هم نخواهند توانست و بازهم بازاریان در مسیر روحانیت گام برمی‌دارند.

فاضلی در ادامه تاکید کرد: اگرچه شرایط اقتصادی مناسب نیست و برخی کارشکنی‌های غرب علیه اقتصاد کشورمان باعث بروز چالش در امور جاری اتحادیه‌ها و اصناف شده، اما هرگز این بخش بزرگ از جامعه در مقابل جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و به قول معروف گوش بفرمان خارج‌نشینان نخواهند بود.

این مقام صنفی به خبرنگار ما گفت: مدتی است رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های مجازی درحال تشویق و القاء موضوع اعتصاب و تعطیلی واحدهای صنفی بخصوص در بخش‌های پرتقاضا مثل طلا و موبایل هستند که با هوشیاری و اعتماد روسای اتحادیه‌های مذکور درکنار واحدهای صنفی نقشه شوم آنها با شکست مواجه شده‌است و از این پس هم خارج‌نشینان در برنامه خودشان موفق نخواهند شد.

فاضلی درباره اعتصاب یا اعتراض‌های صنفی معتقد است، همواره براساس قانون اتحادیه‌ها و صنوف مختلف می‌توانند خواسته‌های صنفی خود را به مسئولان منتقل کنند تا برای برطرف شدن مشکلات برنامه‌ریزی منطقی صورت پذیرد، بنابراین اگر هم جریانی در این زمینه شکل گرفته در مخالف با نظام مقدس جمهوری اسلامی نبوده و تنها مطالبات صنفی است که در همه جای دنیا مرسوم بوده و صورت می‌پذیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: کسبه و صنوف مختلف با درنظر گرفتن شرایط فعلی اقتصادی درگیر مسایل متعددی هستند که برخی از آنها انعطاف‌پذیری کسبه را کم کرده است، به همین دلیل برگزاری جلسات مشورتی و همچنین اتخاذ تصمیم‌های منطقی صنفی یکی از راهکارهایی است که بتوانیم با مدیریت دقیق مطالبات صنوف را پاسخ دهیم.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی صنوف و اتحادیه‌ها باید هوشیارانه عمل کرده و مطالبات خود را بگونه‌ای مطرح نکنند که رسانه‌های خارجی از آن به عنوان تقابل این بخش اقتصادی جامعه با سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی شده و از آن استفاده تبلیغاتی علیه کشورمان کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران معتقد است در شرایط فعلی همه مسئولان دولتی در تلاش هستند مشکلات اقتصادی را برطرف کنند و زمینه رونق را در واحدهای مختلف صنفی ایجاد کنند، اما تحقق بسیاری از این سیاست‌ها منوط به همراهی و همکاری مردم است و رفتارهای اقتصادی آنها می‌تواند برخی از سیاست‌ها را تحت تاثیر قرار دهد، که رسانه‌ها می‌توانند به خوبی در این زمینه نقش آفرینی داشته باشند.

این مقام صنفی درباره تعطیلات اخیر در بازار به خبرنگار ما گفت: هموطنان عزیز اطلاع دارند که براساس تقویم عرفی بازار در کشورمان در برخی از مناسبت‌های مذهبی از گذشته تا امروز بازار به صورت رسمی تعطیل بوده و تعطیلات اخیر بازار نیز مربوط به مراسم سوگواری سالار شهیدان بوده و هیچ ارتباطی به جریان‌سازی رسانه‌های خارجی ندارد.

فاضلی تصریح کرد: کارشکنی و جریانسازی رسانه‌های خارجی امروز به پایان نخواهد رسید و در آینده نیز ادامه خواهد داشت همانطور که طی 4 دهه گذشته انجام شده است بنابراین این وظیفه روسای اتحادیه‌هاست که بتوانند با درایت و دقتی که داشته و دارند بگونه‌ای سیاست‌گذاری کنند که واحدهای صنفی زیرمجموعه آنها واکنش منطقی و اصولی به تحریک‌های خارجی داشته باشند.

به گفته وی البته مسئولان دولتی هم همانطور که تاکنون براساس منافع ملی تصمیم‌گیری کرده‌اند بهتر است در این دوره ارتباط بیشتری با اتحادیه‌ها و صنوف داشته باشند تا بتوانند براساس اطلاعات دقیق و کارشناسی آنها سیاست‌گذاری مناسب شرایط فعلی داشته باشند و هرچه بیشتر فضای کسب و کار را تسهیل کنند، به این دلیل که برخی تصمیم‌گیری‌ها مطابق با نیاز بازار و صنوف مختلف نیست.

رئیس اتاق اصناف ایران ضمن تاکید مجدد براینکه اصناف به دنبال کارشکنی و تقابل با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیستند به جام جم آنلاین گفت: برخی هیجان‌های القاء شده به بازار باعث شده تا کسب و کار صنوف مختلف تحت تاثیر قرار گرفته باشد، از این رو هرچه بیشتر مسئولان بتوانند فضای کسب و کار صنوف را تسهیل کنند قطعا نتایج به دست آمده بسیار ارزشمند‌تر خواهد بود و نقشه شوم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با شکست مواجه خواهد شد.

وی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی در تاریخ 16 مهرماه سال جاری نیز افزود: همانطور که اشاره کردم اکنون روسای اتحادیه‌ها با درایت و برنامه‌ریزی درحال بررسی و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مشکلات صنوف مختلف با همکاری مسئولان دولتی هستند، بنابراین انشاء‌الله این تاریخ تعطیلی نخواهیم داشت و دوباره شاهد شکست نقشه خارج‌نشینان علیه کشورمان خواهیم بود.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها