بر اساس گزارش مودیز: با فرض اینکه خرید نفت هند از ایران به طور کامل قطع شود و هزینه خرید نفت جایگزین توسط هند بشکه ای 3 دلار بالاتر برود، برآورد می شود که درآمد پالایشگاه های هندی 400 تا 500 میلیون دلار کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۹۳
ضرر ۵۰۰ میلیون دلاری پالایشگاه‌های هند از تحریم نفتی ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، موسسه خدمات سرمایه گذاری مودیز اعلام کرد، پالایشگاه های هندی ناگزیر خواهند شد در طی ماه آینده خرید نفت خود از ایران را به شدت کاهش دهند و یا به طور کامل واردات نفت از ایران را متوقف نمایند و این وابستگی آنها را به نفت دیگر تولید کنندگان در خاورمیانه نظیر عربستان و عراق افزایش می دهد.

اوایل هفته جاری، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد که تحریم ها علیه صادرات نفت ایران از 5 نوامبر اجرایی خواهد شد و اینکه آمریکا در حال همکاری با کشورهای وارد کننده نفت است تا آنها خرید خود از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

هند دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین است و حدود 30 درصد نفت صادراتی ایران را خریداری می کند.

پالایشگاه های هندی که بیش از 80 درصد نفت مورد نیاز خود را از خارج تامین می کنند، حدود 14 درصد نیاز خود را از ایران خریداری می کنند.

مودیز گفته: «در نتیجه، پالایشگاه های هندی وابستگی خود به بقیه تامین کنندگان نفت خاورمیانه (به خصوص عربستان و عراق) را افزایش خواهند داد.»

ایران معمولا نفت خود را با 2 تا 4 دلار تخفیف در هر بشکه نسبت به سایر تولید کنندگان خاورمیانه به فروش می رساند.

بر اساس گزارش مودیز: «با فرض اینکه خرید نفت هند از ایران به طور کامل قطع شود و هزینه خرید نفت جایگزین توسط هند بشکه ای 3 دلار بالاتر برود، برآورد می شود که درآمد پالایشگاه های هندی 400 تا 500 میلیون دلار کاهش خواهد یافت.»

«تحریم ها علیه صادرات نفت ایران از نظر اعتباری نیز تاثیر منفی بر پالایشگاه های هندی خواهد گذاشت زیرا تمرکز آنها بر عرضه کنندگان خاص پس از تحریم ها افزایش خواهد یافت... همچنین اگر پالایشگاه ها به خرید تک محموله ها روی بیاورند، آسیب پذیری پالایشگاه های هندی از نوسانات قیمت نفت نیز بیشتر خواهد شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها