به مناسبت سالروز رفع حصر آبادان در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

وقتی موش قلدر همسنگر رزمنده ها شد

«حاج داوود خزرایی» یکی از رزمندگان شجاعی است که در عملیات ثامن الائمه حضور داشت، این جانباز 70 درصد در گفت و گو با جام جم آنلاین خاطره کوتاه و خواندنی خود را به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان بازگو کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۴۵
وقتی موش قلدر همسنگر رزمنده ها شد

امام خمینی (ره) فرمان داد محاصره آبادان باید شکسته شود و این دستور امام با تمام سختی‌های که در تاریخ جنگ وجود داشت، انجام شد. دوران دفاع مقدس بهترین دوران زندگی من است، تمام لحظه لحظه های حضور من در جبهه سرشار از خاطرات شیرین در دفتر زندگی من است شاید تلخی‌های از دست دادن هم‌رزمانم دلم را به درد آورد اما سال‌هایی که در کنار هم بودیم و با دل و جان از خاک سرزمینمان دفاع کردیم قسمتی شیرین و ماندگار را در قلبم تداعی می کند.

این خاطره برای قبل از شروع عملیات ثامن الائمه است.

بعد از عملیات کوی ذوالفقاری نیروهای ما برای مقابله با دشمن بعثی یک خاکریز درست کرده بودند. بعد از گذشت چند روز متوجه شدیم یک موش به اندازه یک خرگوش در خاکریز زندگی می کند. این موش کم کم از خاکریز به سنگر ما نقل مکان کرد.

موش معروف آن زمان در کمال خونسردی و بدون هیچ ترس و واهمه ای غذاهای داخل سنگر را در حضور خودمان می خورد. در آن سنگر 8 نفر مقیم بودند که هیچ کدام جرات رویارویی با آن موش عظیم الجثه را نداشتند. با بچه های سنگر تصمیم گرفتیم به هر طریقی از دست این موش قلدر راحت شویم.

به آبادان رفتیم و با هزاران سختی یک گربه را به سنگرمان آوردیم. برای چند روز از گربه نگه داری کردیم تا اگر موش باز هم پیدایش شد به قول معروف یک لقمه چپش کند. یک روز در سنگر نشسته بودیم که ناگهان موش معروف وارد شد، گربه با دیدن موش تعجب کرد و چشمانش درشت شد و حالت خیز به خود گرفت.

موش نگاهی سرشار از طمأنینه به گربه مظلوم ما انداخت و با آرامش و خونسردی همیشگی به سراغ قابلمه غذا رفت. گربه پاورچین به وسط سنگر حرکت کرد، موش صحرایی که در حال خوردن غذاهای ما بود مجددا نگاهی به آن انداخت. گربه مظلوم ما که ترس از چشمانش موج می زد ، درجای خود خشکش زد.

موش لحظه ای دست از خوردن نمی کشید. در این بین گربه که موش را مشغول دید با سرعت نور از سنگر به بیرون فرار کرد و موش هم به دنبال آن... متاسفانه دیگر از گربه خبری نشد و از سرنوشت شومی که آن موش ظالم برایش رقم زد اطلاعاتی در دسترس نیست.

به خاطر دارم تا زمانی که در آن سنگر بودیم موش قلدر صحرایی هم با ما همسنگر بود و لحظه ای ما را ترک نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها