نخست وزیر انگلیس در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل اذعان کرد که ایران به تمام تعهدات خود در برجام پایبند بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۵۶۷
ترزا‌ می: ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سخنرانی نخست وزیر انگلیس «ترزا می» در شورای امنیت از لحظاتی پیش آغاز شد. وی گفت همه کشورها باید به سمت منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بروند.منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، مسئله جمعی است و همه باید تلاش کنیم.

نخست وزیر انگلیس در ادامه درباره برجام گفت در سال 2015 برنامه جامعه اقدام مشترک(برجام) درباره ایران افتاد،‌همه می‌دانند که چقدر به نگرانی عمده‌ای تبدیل شده بود، ولی با برجام فکر می‌کنیم به بهترین گام رسیدیم.

وی افزود ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است باید اطمینان پیدا کنیم که همچنان به برجام پایبند باقی می‌ماند.برجام بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بود.

می در عین حال مدعی شد می خواهم اشاره کنم به اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه اشاره کنم که همچنان مایه نگرانی جدی است جامعه جهانی و سازمان ملل باید آماده باشند که در این مورد از خود عکس العمل نشان دهند و برنامه موشکی ایران که موشک‌ها در اختیار حزب الله و حوثی‌ها قرار می‌گیرد خلاف قوانین الزام آور سازمان ملل است.

نخست وزیر انگلیس درباره بحث سلاح‌های شیمیایی هم گفت : در شورای امنیت خواسته‌ام هزینه‌های این اقدامات بالاتر و بالاتر باشد مهم است که روسیه از کشورهایی که ارتباط نزدیک تر دارد بخواهد این اقدامات بی ثبات کننده را متوقف کنند، اگر نتوانیم سلاح‌های شیمیایی را کنترل کنیم ، عواقب خطرناکی خواهد داشت

وی با تکرار اتهامات علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی ادعا کرد شورای امنیت بارها گفته که بشار اسد در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

می گفت بیش از 95 درصد سلاح‌های شیمیایی جهان از بین رفته است. حامیان بشار اسد باید تضمین کنند که دیگر در سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها