نماینده مردم ماهشهر در گفتگو با جام حم آنلاین؛

خوزستان را باید به عنوان قلب تپنده کشور مورد توجه قرار داد

علی ساری نماینده اهواز تاکید کرد حادثه تروریستی اهواز هشداری برای بیدار شدن مسئولان درمورد شرایط خوزستان است.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۳۱
در آینده باید شاهد توجه بیشتری به شهر اهواز توسط مسئولین باشیم

به گزارش جام جم آنلاین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 85 درصد ثروت نفتی کشور و 38 درصد صنایع پتروشیمی ها مربوط به استان خوزستان است، گفت: کل حیات کشور وابسته به استان خوزستان است، ولی متاسفانه شاهد نارسایی خدمات و عدم توجه مدیران بالادستی به این استان هستیم.
وی با بیان اینکه استان خوزستان دارای 5 رودخانه بزرگ است که زمین های مستعد کشاورزی را ایجاد کرده، افزود: متاسفانه به دلیل نبود زیر ساخت های مهم توسعه شهری و روستایی، تازه به سمتی حرکت می کنیم که روستاهای استان از آب اشامیدنی برخوردار شوند.
نماینده مردم اهواز در مجلس تاکید کرد: کارخانجات استان که روزی سرآمد کشور بودند با بحث خصوصی سازی به مرز نابودی کشیده شده اند و صنعت نیشکر که باید کل ظرفیت منطقه را بکار می گرفت به دلیل عدم مدیریت ، روبه نابودی گذاشته است.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم استان خوزستان شاهد اوج دوگانگی هستند، گفت: امروز نیروهای بومی استان بکار گرفته نمی شوند و شاهد ورود پرسنل غیر بومی به منطقه هستیم و این اتفاقات باعث شده محرومیت در این استان ریشه بدواند.
نماینده اهواز در مورد اقدام تروریستی در رژه نیروهای مسلح این شهر افزود: داعش که در اروپای پیشرفته متولد شده ، در حال جذب نیرو است و طبیعی است که افراد بنا بر هر دلیل جذب این افکار شده و فریب.
علی ساری با بیان اینکه طی مدت چند سال گذشته به بحث ریز گرد ها، مشکلات آب و هوای منطقه توجه نشده، افزود: حادثه اهواز زنگ هشداری جدی برای مسئولین استانی بویژه کسانی است که متولی امر کشور هستند.
وی یکی از مشکلات استان خوزستان بویژه شهر اهواز را اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: در استان چندین شرکت بزرگ ، در کنار محرومیت ها به دلیل نبود مدیریت مناسب به نابودی کشیده شده است و افرادی بکار گرفته شده اند که دارای ضعف مدیریتی هستند و اشرافی بر امور استان ندارند.
نماینده اهواز افزود: استان خوزستان با داشتن بسترهای مناسب نفت، پتروشیمی، کشاورزی، محیط زیست و منابع غنی توریستی متاسفانه شاهد بی مدیریتی ها است و تا زمانی که از ظرفیت های متفاوت استان به نفع استان بهره گرفته نشود نمی توان به رشد استان نیم نگاهی داشت .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها