واکنش ترامپ به خنده رهبران جهان در سازمان ملل

خوش گذشت!

حسن روحانی رئیس جمهور ایران شامگاه سه شنبه، ۳ مهر به وقت تهران در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کرد. ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز در همین مقر سخنانی را به زبان آورد.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۳۰
واکنش رسانه های جهان به سخنرانی روحانی و ترامپ در مقر سازمان ملل

به گزارش جام جم آنلاین ، تقابل غیرمستقیم ترامپ و روحانی در مقر سازمان ملل در نیویورک و انتقادات آنها از طرفین مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت.

سخنرانی حسن روحانی در مقر سازمان ملل و محتویات سخنان وی موجب شده تا ایران برای چندمین بار در مرکز توجهات رسانه های جهان قرار گیرد. منتخب مطالب منتشر شده توسط رسانه های خارجی عبارت اند از:

گاردین

Theguardian

رئیس جمهور ایران در سخنان خود آمریکا را مورد نقد قرار داده و سیاست های ترامپ را زیر سوال برده است. روحانی می گوید که از طریق تحریک ناسیونالیسم و ترویج نژادپرستی برخی کشورها می خواهند مردم ایران را همراه خود کنند.

آرتی (راشاتودی)

rt

روحانی با انتقاد از سیاست های خارجی استبدادی آمریکا به ترامپ توصیه می کند هر چه سریع تر به مذاکرات برگردد. از نظر این خبرگزاری یکی از مهم ترین جمله های سخنرانی روحانی این عبارت است: "جهان دوست بهتری از ایران پیدا نخواهد کرد اگر صلح چیزی است که جستجو می کنید."

کامن دریمز

Commondreams

این خبرگزاری آمریکایی نیز مهم ترین قسمت سخنرانی روحانی را این گونه بازتاب می دهد که: «متاسفانه ما شاهد حاکمیتی در جهان هستیم که می خواهد احساسات عمومی را از طریق تحریک ناسیونالیسم افراطی و نژادپرستی و گرایش های جنبش های شبیه به نازی ها و همچنین از بین بردن قوانین جهانی و تضعیف نهادهای بین المللی به دست آورد.»

الجزیره

Aljazeera

عبارت تروریسم اقتصادی در میان صحبت های حسن روحانی به شدت مورد توجه خبرگزاری الجزیره قرار گرفته و سخنان روحانی را این گونه بازتاب می دهد:

«امروز شاهد حاکمانی هستیم که فکر می‌کنند با تقویت ناسیونالیزمِ افراطی، نژادپرستی و بیگانه ستیزی که یادآور تفکر نازی‌هاست و با زیر پا گذاشتن مقررات جهانی و تضعیف سازمان‌های بین‌المللی بهتر می‌توانند به منافع خود دست یابند و یا حداقل برای کوتاه مدت، می‌توانند بر احساسات عمومی و جذب آرای مردم، تأثیر بگذارند و برای این منظور، به نمایش‌های مضحکی حتی در قالب تشکیل جلسه غیرمعمول شورای امنیت، دست می‌زنند.»

الجزیر نوشت: هیچ تردیدی وجود ندارد که منظور روحانی فقط آمریکاست.

نشنال

Thenational

سایت بریتانیایی نشنال، سخنرانی روحانی در مقر سازمان ملل را به نقد صریح اللهجه سیاست های ایالات متحده آمریکا و شخص دونالدو ترامپ تعبیر می کند. روحانی سعی کرد غیر مستقیم ترامپ را به دلیل خارج شدن از مذاکرات نقد کند.

رویترز

Reuters

رویترز نوشت: «روسای جمهور آمریکا و ایران در مقر سازمان ملل سخنانی علیه هم به زبان آوردند، ترامپ خواستار تحت فشار قرار دادن بیشتر تهران است و روحانی ترامپ را فردی می داند که دارای «ضعف عقلی» است.

نیویورک پست

Nypost

این رسانه آمریکایی با انتشار متن سخنان روحانی و ترامپ بیش از هر چیز دیگری بر روی این موضوع تاکید دارد که ترامپ هرگز درخواستی برای ملاقات با «تهران» نداشته است، چیزی که آن را به تیتر اصلی خود هم تبدیل کرده است.

لس آنجلس تایمز

Latimes

درخواست ترامپ از تمام رژیم های دنیا برای منزوی کردن ایران تیتر اصلی یکی از گزارش های لس آنجلس تایمز است. رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین تهدید کرد که واشنگتن تحریم های بیشتری علیه ایران به اجرا خواهد گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها