کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: برای خنثی کردن ترفندهای دشمنان در فشار برمردم به وسیله تحریم‌ها مسئولین باید با حوصله و تحمل در میان مردم حاضر شوند.
کد خبر: ۱۱۶۶۲۵۳
مقابله با تحریم‌ها نیاز به حضور باحوصله وزرا در میان مردم دارد

عباس سلیمی‌نمین کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص حواشی ایجاد شده درباره برخورد وزیر بهداشت با فردی که از هزینه‌های زیاد فیزیوتراپی شکایت داشت، خاطرنشان کرد: بعضی از وزرا نه تنها ارتباطی با مردم ندارند، بلکه در برخی موراد برخورداهای بسیار تند و نامربوطی از آنها سر می‌زند که از جمله آنها مارکسیست خواندن منتقدین توسط وزیر راه است.

سلیمی‌نمین با بیان اینکه گرایش‌های مختلفی در وزرا وجود دارد و نمی‌توان یک قضاوت واحد نسبت به استفاده از تعابیر تند در میان آنها داشت، اظهار کرد: با این حال می‌توان به طور کلی گفت ارتباطات وزرا با مردم گسترده و متناسب با شرایط تحریمی امروز نیست که این نقص مهمی است.

وی با تاکید براینکه حتی در شرایط عادی هم وزرا باید ارتباطات گسترده‌ و همچنین ملاقات‌های عمومی با مردم داشته باشند، اظهار کرد: باید این ارتباطات‌های مردمی چه در سطح وزارتخانه‌ها و چه در سفرهای مختلف به نقاط مختلف کشور گسترش پیدا کند و این جزء ضروریات امور وزرا است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه یادآور شد: چند سال پیش در مسافرتی به یکی از کشورهای کوچک منطقه، شاهد ارتباطات کاملا تعریف شده مسئولین با مردم بودم، هر وزیری در روزی مشخص در هفته باید در منزلش که جایی به شکل دیوان بود حضور پیدا می‌کرد و هرکسی به راحتی می‌توانست برود، دور هم می‌نشستند و بحث‌های خود را مطرح می‌کردند.

وی ادامه داد: البته آمریکایی‌ها این دستاورد خیلی خوبی را تحمل نکردند و با تشویق عراق برای حمله به این کشور همه این دستاوردها را که هم از نظر اقتصاد و هم از نظر اجتماعی توانسته بود شکل بگیرد کاملا نابود کردند، آمریکایی‌ها حاضر نبودند این مقدار از ارتباطات مردمی را که در مجلس این کشور شکل گرفته بود و در هیچ کدام از مجالس کشورهای تحت سلطه آنها سابقه نداشت را تحمل کنند.

سلیمی‌نمین با تاکید براینکه در شرایط غیرعادی تحریمی مانند الان مسئولین باید بیشتر به اصل اساسی ارتباط با مردم توجه کنند اظهار کرد: الان توضیح دادن مشکلات به مردم و پیگیری مشکلات آنها می‌تواند برای تحمل برخی از دشواری‌هایی که دشمن رقم می‌زند ایجاد امیداوری کند.

وی با تاکید بر اینکه رویه پاسخگویی باید در میان مسئولین گسترش پیدا کند، گفت: در شرایطی که تحریم‌ها گسترش پیدا می‌کند و دشمن با این تحریم‌های یک سویه سعی دارد فشار را برمردم به صورت چشمگیر زیاد کند طبیعتا حضور مسئولین در میان آنها با طرح شدن سوالات عدیده‌ای همراه خواهد بود که گاهی پاسخ به آنها نیاز به حوصله و تحمل زیاد دارد با این وجود برای خنثی کردن ترفندهای دشمنان باید این کار انجام شود.

وی با تاکید براینکه امروز بسیاری از وزرا رویه حضور در میان مردم را دنبال نمی‌کنند، یادآور شد: هرچند حضور در میان مردم سخت است، ولی حضور آنها مخصوصا در این شرایط بسیار مهم است و البته هرچقدر وزرا تمرین بیشتری در خصوص ارتباط با مردم داشته باشند صبر و تحملشان هم بالاتر خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها