حادثه روز گذشته شهرستان اهواز اگرچه خاطره‌ای تلخ در ذهن هموطنان خوزستانی ایجاد کرد اما باعث شد تا چهره واقعی دشمنان منطقه‌ای ایران مشخص‌تر از گذشته برای همگان به نمایش گذاشته شود. این درحالی است که بسیاری از مسئولان معتقدند جایگاه و امنیت واقعی در ایران به نوعی خاری در چشم این دشمنان بوده و آنها در تلاش هستند تا از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشورمان استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۶۵۹۱۷
جایگاه و ثبات ایران خاری در چشم دشمنان منطقه‌ای شده است /اگر بخواهیم مقابله به مثل کنیم یک روزه خیلی از کشورهای منطقه جایگاهی نخواهند داشت

به گزارش جام جم آنلاین، هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی و نایب رئیس فراکسیون نفت و نیرو مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه معتقد است عربستان و برخی از کشورهای منطقه با استفاده از منابع مالی خود در تلاش هستند عقاید جدایی طلبانه خود در خوزستان را توسعه داده و در نهایت آسیبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کنند.

خادمی ضمن تاکید بر شکست نقشه شوم دشمنان افزود: گروه اندکی از تجزیه طلبان که سوابق شرارت نیز در کارنامه خود دارند، متاسفانه در دامن یک سری از باندهای وهابی و داعشی گرفتار شده بودند و هیچ قدرتی از خود ندارند، به صورتی که تنها مجری طرح‌های دشمنان بودند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: گروه‌های وهابی به حمایت مالی عربستان با این تفکر که می‌توانند از برخی مشکلات معیشتی در منطقه استفاده کرده و با پیشنهاد پرداخت مبالغ قابل توجه تعداد بیشتری از خوزستانی‌ها را به خود جلب کنند، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده بودند، ولی تجربه و همبستگی مردم نشان داد که این خیال خام است و هرگز نمی‌توانند میان مردم تفرقه بیاندازند.

وی تاکید کرد: اکنون امنیت کامل در منطقه برقرار است و دشمنان نباید فراموش کنند ایران تجربه هشت سال دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد. طی این دوران امنیت کامل در سراسر کشور برقرار بوده، امروز نیز هرگز نمی‌توان متصور باشیم ضعف امنیتی باعث بروز چنین حادثه ای شده است.

خادمی به خبرنگار ما گفت: با توجه به افزایش دشمنی‌ها علیه ایران طی سال‌های اخیر خوشبختانه دستگاه امنیتی ایران بسیار خوب عمل کرده و بسیاری از نقشه‌ها را خنثی کرده‌ است؛ ولی کاملا طبیعی است که متاسفانه موردی هم از دستشان خارج شده باشد. نکته اصلی اینجاست که دستگاه امنیتی ایران به سرعت دوباره کنترل را به دست گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است، روز حادثه نمایش قدرت نظامی ایران نبوده است؛ بلکه همایشی درباره رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس بوده؛ بنابراین، اینکه برخی رسانه‌ها اهمیت این اتفاق را در هفته دفاع مقدس بیش از اندازه پوشش می‌دهند اشتباه است. چون قدرت نظامی ایران بسیار بالاتر و بیشتر از آنچه است که آنها متصور هستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ایران سال‌ها برای همسایگان جنوبی خود پدری و برادری کرده و اگر بخواهد چنین نقشه‌های شومی را پاسخ مناسب بدهد، قطعا دشمنان منطقه‌ای ایران یک روزه کارشان تمام خواهد شد و باید پیش روسای خود التماس کنند.

وی اظهار کرد: البته بروز چنین حادثه ای در اهواز این نکته را به مسئولان یادآوری کرد که مماشات با جدایی طلبان کافی است و از این پس باید با قدرت هرچه تمام برخورد قاطعانه‌ای داشته باشند. از این رو جدایی طلبان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید تبعات شیطنت‌های خود را قبول کنند.

خادمی تاکید کرد: امروز مردم نشان دادند نه تنها چنین حوادثی باعث کاهش اعتماد آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشده، بلکه همبستگی بیشتری میانشان ایجاد شده است و در نهایت تمام نقشه‌های شوم مشابه در منطقه را خنثی خواهند کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به جام جم آنلاین گفت: اینکه گروه الاحوازیه و داعش همزمان مسئولیت این حادثه تروریستی را برعهده گرفتند، بیانگر این نکته است که گروه‌های یاد شده به دنبال مطرح شدن دوباره نامشان هستند تا به اربابان خود بگویند هنوز فعال هستند و جایگاهی خواهند داشت.

به گفته خادمی البته نباید فراموش کنیم گروه جدایی طلب الاحوازیه از داعش مجزا نیست و اگرچه زودتر از داعش شکل گرفته است ولی در نهایت پیروی همان راه داعشیان است و باید آنها را در یک مجموعه قرار دهیم که هیچ تفاوتی میان آنها نیست.

این نماینده مجلس حوادث اخیر بصره و کنسولگری ایران را آغاز سلسله‌ای از نقشه‌های شوم علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: سلسله‌ای از رویدادها اخیرا در منطقه شکل گرفته که در واقع نتیجه آن اتفاق روز گذشته اهواز بوده است و نباید فکر کنیم این آخرین اتفاق است، بلکه باید از امروز ضمن آمادگی بیشتر قاطعانه با دشمنان مقابله کنیم.

خادمی تصریح کرد: همانطور که قبلا نیز اشاره شد متاسفانه برخی شیطنت‌های وهابیون عربستان در منطقه به دلیل مشکلات معیشتی مردم خوزستان بوده و مسئولان باید از این پس با تلاش زمینه رفع این مشکلات را فراهم کنند، چون اگر معیشت مردم تامین شده باشد امنیت نیز از راه می‌رسد. از این رو باید خوزستان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، چون محل درآمد کل کشور است .

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها