فرمانده نهاجا گفت: با وجود پیچیدگی های تجهیزات هوایی ما بر لبه تکنولوژی آن قرار داریم.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۴۶
فرمانده نهاجا: بر لبه فناوری هوایی روز دنیا قرار داریم

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، همزمان با دومین روز هفته دفاع مقدس و مقارن با سالروز عملیات غرور آفرین «کمان ۹۹» و پاسخ کوبنده ۱۴۰ فروند جنگنده تیزپرواز نیروی هوایی ارتش به دشمن بعثی، برنامه جهان سیاست رادیو ایران در یک گفتگوی تلفنی میزبان امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران‌ بود.

این اولین گفتگوی رادیو تلویزیونی امیر سرتیپ نصیرزاده در جایگاه فرماندهی نیروی هوایی ارتش بود.

وی در این برنامه یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس را اعتماد به نفس و جرات ورود کارکنان فنی نیروهای مسلح به عرصه خودکفایی نظامی دانست و گفت: با وجود آنکه پیش از انقلاب مستشاران نظامی خارجی اجازه ورود کارکنان ارتش را به حوزه تعمیر و نگهداری تجهیزات آنهم در حالی که دانش آن در میان کارکنان ما وجود داشت، نمی‌دادند؛ به برکت دفاع مقدس این جسارت در جوانان ما برای ورود به حوزه نگهداری تعمیر و حتی ساخت تجهیزات نظامی به وجود آمد.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها در زمینه تعمیر بهینه سازی و ارتقاء تجهیزات خود به خود کفایی رسیده، بلکه اکنون ما دانش و توانمندی ساخت تجهیزات دفاعی هم دارا هستیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره خودکفایی این نیرو هم عنوان کرد: می‌دانید که تجهیزات هوایی از پیچیدگی و حساسیت های بالایی برخوردار بوده و علوم مختلف در ساخت آن ها دخیل است.

با این وجود به لطف خدا ما امروز نه تنها تجهیزات مورد نیازمان را می‌سازیم بلکه از لحاظ به روز بودن آنها باید بگوییم که بر لبه تکنولوژی روز دنیا حرکت می کنیم امیر نصیرزاده دوران پیش از انقلاب را دوره حضور استعماری مستشاران خارجی در ارتش خواند و افزود: پیش از انقلاب وجود مستشاران نظامی خارجی به گونه ای بود آنها نه تنها اجازه ورود کارکنان ارتش را حوزه تعمیر و نگهداری نمی دادند بلکه تجهیزات به صورت بسته بندی شده برای تعمیرات به خارج فرستاده و یا به همین شکل وارد می‌شد.

فرمانده نهاجا در پایان بار دیگر بر اهمیت بی نیازی از بیگانگان تاکید و خاطرنشان کرد: فراموش نمی‌کنیم که حضور استعماری مستشاران نظامی خارجی پیش از انقلاب در نیروهای مسلح علاوه بر وابستگی در حوزه های گوناگون به آنها، تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی نیز به دنبال داشت و همین امر هم باعث شد که در برخی موارد در دوران دفاع مقدس آنها اطلاعات مورد نیاز صدام را در اختیار وی قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها