امروز در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و روز دوشنبه علاوه بر این منطقه در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی، وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۶۲
ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با فعالیت سامانه بارشی امروز شدت بارش‌‌‌ها در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شرق کرمانشاه، غرب همدان، جنوب کردستان و شمال لرستان است.

فردا در استان‌های ساحلی خزر، بارش باران و در برخی نقاط اردبیل، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

از ظهر دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش نسبی دما در استان‌های نوار شمالی، در سواحل شمالی کشور، برخی نقاط شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال همدان، شمال استان مرکزی و برخی نقاط کردستان و همچنین برخی مناطق خراسان رضوی و استان یزد رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه در شرق فارس، برخی نقاط چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین روز دوشنبه در برخی نقاط کرمان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، وزش باد شدید موقت، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

امروز در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و روز دوشنبه علاوه بر این منطقه در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید، گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا نیمه ابری، به تدریج کاهش ابر، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۹ و ۲۱ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین استان تهران و همدان با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۶) تا روز ۲۳ شهریور ۹۷ میزان ۱۶۶.۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۳ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۱.۹ درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۳۱.۱ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۸درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پنجاه و یکم سال زراعی متعلق به منطقه ماسوله در استان گیلان به میزان ۳.۹ میلی‌متر بوده است. همچنین میانگین گر‌م‌ترین منطقه کشور دهلران در استان ایلام به میزان ۴۹.۲ درجه سلسیوس و میانگین خنک‌ترین منطقه، خیرآباد در استان زنجان به میزان ۶.۱ سلسیوس بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها