مشاور وزیر کشور در امور روحانیت گفت: اداره خداوند اولین و مهم‌ترین عامل ماندگاری این موضوع است، خداوند می‌خواهد امام حسین (ع) زنده بماند، در طول تاریخ تا به امروز تعدادی از دشمنان خدا می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند اما این قدرت را کافران و مشرکان نخواهند داشت.
کد خبر: ۱۱۶۵۴۷۹
اراده خداوند راز ماندگاری حسین (ع) و عاشوراست

حجت‌الاسلام داوود نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت در گفت‌وگو با جام جم آنلاین بیان کرد: درحالی‌که یک‌هزار و 400 سال از واقعه کربلا می‌گذرد، اما هرساله رنگ بوی محرم و عاشورای اباعبدالله تازه‌تر و پُررنگ تر می‌شود. در طول تاریخ افرادی بسیاری اراده کردند، نام امام حسین (ع) و کربلا را با قانون‌گذاری‌های سخت و متعدد کم‌رنگ سازند که خوشبختانه قادر به انجام آن نشدند.

وی ادامه داد: برای مثال، در برهه‌ای از تاریخ زائران برای زیارت امام حسین (ع) باید قانون قطع دست را پشت سر می‌گذاشتند. حتی باوجود این‌گونه از قانون‌های وحشتناک، هرگز این مسیر تعطیل نشد و از رونق نیفتاد و مردم خود را به کربلا می‌رساندند تا امام حسین (ع) را زیارت کنند.

نمازی افزود: درجایی خواندم، خانمی به‌قصد زیارت بارگاه امام حسین (ع) می‌رفت. به وی تذکر دادند، آیا می‌دانی که شرط رفتن به زیارت قطع دست است؟ آن زن پاسخ داد: از شرایط آگاهم! آن زن دست چپ خود را بیرون می‌آورد! اما به او گفتند: باید دست راست داوطلب زیارت قطع شود. آن زن دست راست خود را از زیر چادر بیرون آورده و می‌گوید: این دست را سال گذشته قطع کردید!» این موضوع بار دیگر اراده خداوند متعادل برای زنده نگه‌داشتن نام حسین(ع) و کربلا را تداعی می‌کند.

نمازی، با استناد به آیه قرآن که می‌فرماید «مستبدان تاریخ می‌خواهند نور خدا را به‌واسطه سخن‌های واهی و از خودساخته خاموش نمایند، حال‌آنکه خداوند متعال نورش را کامل می‌کند و لو اینکه مشرکین و منافقین این را نخواهند.»، گفت: در زیارت‌نامه امام حسین می‌خوانیم «اشهد انک نور الله لم یطفاء و لا یطفاء ابداء» و همچنین طبق حدیث نبوی امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات معرفی‌شده است.

وی عامل جاودانگی حسین (ع) و عاشورا را اراده خداوند دانست و گفت: اداره خداوند اولین و مهم‌ترین عامل ماندگاری این موضوع است، خداوند می‌خواهد امام حسین (ع) زنده بماند، در طول تاریخ تا به امروز تعدادی از دشمنان خدا می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند اما این قدرت را کافران و مشرکان نخواهند داشت. همان‌گونه که خداوند اراده کرده است؛ این نور الهی روزبه‌روز در حال گسترش است و دامنه اسلام، در هر زمان نسبت به گذشته وسیع‌تر می‌شود، کافران پیوسته می‌خواهند که نور خدا را خاموش سازند ولی خداوند اراده کرده است نور هدایت در سراسر جهان تجلی یابد و این‌یک معجزه جاودانی است.

به گفته مشاور وزیر کشور، اراده خدا، مبنای ماندگاری و پویایی واقعه عاشورا طی گذر زمان است. امام حسین (ع) اراده خدا و نور خداست لذا نور خدا و اراده خدا خاموش نشدنی و زوال‌ناپذیر است.

وی ماندگاری واقعه عاشورا و پررنگ‌تر شدن و باشکوه‌تر شدن آن را جامعیت عاشورا دانست و گفت: جامعیتی که در جریان کربلا وجود داشته از ملاک‌های ماندگاری کربلا است، یعنی تمام جنبه‌های دینی و دنیوی، باطنی و معنوی که ابعاد اصلی وجود انسان را تشکیل می‌دهد در این جریان وجود داشته است. همچنین خداوند محبت، معرفت و حرارت عشق امام حسین (ع) را در قلب همه انبیاء و همه عشاق قرارداد، به‌طوری‌که این حرارت عشق به آن امام همام تا ابد در قلوب مؤمنین باقی و جاری خواهد ماند و هرگز از بین نخواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها