خطیب نماز جمعه تهران گفت: ْآقای نتانیاهو شما و سرویس‌های اطلاعاتی شما خوب می‌دانید که زمان خداحافظی از رژیم اشغالگر قدس فرا رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۲۹۵
خطیب نماز جمعه تهران: آقای ترامپ خاورمیانه از کف تو رفته است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت ضمن اشاره به اهمیت روز عاشورا گفت: اگر عاشورا را بشناسیم و آن را تحلیل کنیم و در این مدرسه حضور یابیم و همچنین در این راه گام برداریم به عالی‌ترین مراتب تقوای عملی دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم انبیاء الهی با رفتار شایسته و برآمده از ایمان به تربیت انسان، قیام به عدالت، دعوت به عبودیت و پرستش خدای سبحان همت گمارده‌اند و در این راه از تمام ظرفیت خویش بهره گرفتند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: از آموزه‌های وحیانی و سیره پیامبر اعظم و اهل بیت او استفاده می‌شود که برای حرکت انسان و جامعه نیازمند امنیت اعتقادی و تفکر بالنده و ایمان راسخ است. اگر امنیت اعتقادی در جان انسان و جامعه شکل گیرد راه برای دستیابی به حوزه‌های دیگر امنیت مثل امنیت سیاسی، دفاعی، اقتصادی و اجتماعی هموار خواهد شد. اگر امنیت فکری و اعتقادی شکل نگیرد سایر حوزه‌های امنیت در خطر است.

وی اضافه کرد: اهل بیت و حسین‌ابن علی (ع) بر این مساله پا می‌فشارند و ما این موضوع را در عاشورا می‌بینیم البته اسوه، مقتدا، امام و پیشوا نقش موثری در خلق امنیت اعتقادی و امنیت در تمام حوزه‌ها ایفا می‌‌کند. جامعه انسانی هنگامی طعم شیرین امنیت در حوزه‌های سیاسی، اعتقادی، دفاعی و اقتصادی را می‌چشد که پیشوا، اسوه ، الگو و امام صالح را انتخاب نماید و در کنار او قدم بردارد.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه هیچ جامعه‌ای بدون شناخت امام و پیشوای صالح و تحکیم رابطه خود با او به امنیت مطلوب دست نخواهد یافت بیان داشت: عاشورا مدرسه‌ای است که حضرت اباعبدالله حسین تاسیس کردند و منطق عملی چگونه زیستن است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نامه امام حسین (ع) به برادرشان محمد حنفیه تاکید کرد: قیام یعنی عمل، اقدام به حرکت که هدف آن اصلاح جامعه اسلامی است و این اقدام یک حرکت اجتماعی است و نشان می‌دهد اسلام برای حیات جامعه بشری بسیار اهتمام قائل است.

وی با اشاره به اینکه دین برای مدیریت حیات اجتماعی افراد نازل شده است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) حرکت و قیام اجتماعی و سیاسی را آغاز کردند این حرکت سیاسی از ابتدای حضور در مسیر کربلا از مدینه عنوان شده بود. امام حسین (ع) نماد حق است،‌حرکت امام حسین (ع) برای تبیین این واقعیت است که نظام سیاسی جامعه اسلامی مبتنی بر آموزه‌های دینی و وحیانی است و پیشوای صالح زمام امور آن را در دست داشته باشد.

ابوترابی فرد بیان داشت: در عاشورا اهل دنیا مقابل حق ایستاده بود و حضرت امام حسین (ع) با شهادت خود برای همیشه راه را برای حاکمیت حق، قیام حضرت مهدی (عج )، در هم پیچیدن دودمان بنی‌امیه و بنی‌عباس و راه را برای حرکت سازنده‌ای چون انقلاب اسلامی ایران و حرکت عظیم ملت اسلام در رویارویی با نظام استکبار هموار نمودند.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به زنان سرزمین اسلامی گفت: دفاع مقدس محصول مقاومت شما مادران شهدا،‌جانبازان، آزادگان و ایثارگران است. نقش شما دیروز در دفاع مقدس نقش محوری بود و امروز هم نقش موثری دارید و می‌توانید نظام خانواده را استحکام ببخشید. نقش مادران، همسران و جامعه بانوان کشور در مدیریت اقتصاد خانواده تعیین کننده است. شما با حضور در خرید کالاهای مورد نیاز به فروشندگان متدین بیاموزید آنها هم در مدرسه امام حسین (ع) اهل انصاف باشند. شما بیاموزید که در این شرایط با عقلانیت، پرهیز از اسراف و مدیریت مصرف راه را برای برون رفت از این چالش برای ایران و دنیای اسلامی هموار کنید.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس این درس را به مقاومت لبنان،‌مردان بدر، جبهه قدرتمند عراق، مردان مسلمان ما در جهان آموخت که منطق عملی عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد و امروز نیز باید دوباره تکرار و ترجمه شود.

ابوترابی‌فرد خطاب به ترامپ گفت: با ملتی سر و کار دارید که همه هستی، تجربه و کار او در چهار دهه در لبیک به امام خود پیش روی تو و جامعه جهانی است و امروز این ملت مبدل به ملت اسلام شده و میان آنها با ورود به آبشخور مرگ یا چیرگی بر حکومت هیچ چیزی حائل نیست.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: سخن ترامپ این است که اگر در مقابل انقلاب اسلامی و اسلام نایستیم خاورمیانه از کف ما می‌رود آقای ترامپ خاورمیانه از کف تو رفته است سخن نتانیاهو این است که اگر در مقابل این موج پرقدرت کوتاه بیایید باید با رژیم اشغالگر قدس خداحافظی کنی. آقای نتانیاهو شما و سرویس‌های اطلاعاتی‌تان خوب می‌دانید که زمان خداحافظی فرا رسیده و مقاومت حزب‌الله و مردم غزه در چه جایگاه قدرتی قرار دارد.

وی با اشاره به درس‌های مهم عاشورا گفت: یکی از درس‌های مهم عاشورا این است که قدم‌ها مبتنی بر علم،‌ معرفت، اخلاق و عقلانیت باشد. مدیران باید از عاشورا درس سلوک علمی بیاموزند. باید از مدرسه عاشورا بیاموزیم اما و مقتدای خود را بشناسیم تمام پیروزی‌ها و موفقیت‌های انقلاب و امت اسلامی در شناخت رهبری صالح و اطاعت از او است.

ابوترابی‌فرد گفت: ما باید این سخن «زهیر» خطاب به اباعبدالله را زمزمه کنیم که گفت اگر دنیا همیشگی و جاودان بود و یاری و پشتیبانی از تو موجب جدایی از دنیا می‌شد ما شهادت در رکاب تو را بر دنیای ابدی انتخاب می‌کردیم. این رابطه با رهبری است که عزت و اقتدار را می‌افزاید.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سه هدف والای شهید مطهری در انقلاب یعنی آزادی، عدالت و معنویت تصریح کرد: باید با وحدت،‌ انسجام و تحکیم رابطه امت و امام و نقد منصفانه و ناصحانه و وحدت و انسجام ملی در راه عدالت اجتماعی قدم برداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها