رئیس شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی کشور را طی دو هفته آینده تشریح کرد و گفت: از 3 تا 9 مهرماه بارش‌ها در کل کشور در حد نرمال خواهد بود و از 10 تا 16 مهرماه انتظار بارش‌های قابل توجه داریم.
کد خبر: ۱۱۶۵۲۱۶
توصیه سازمان هواشناسی به دیم‌کاران

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود حقیقت در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: تا سوم مهرماه در استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان بارش‌ها بالاتر از نرمال خواهد بود. در همین بازه زمانی، در بقیه استان‌ها بارندگی در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود. ضمن اینکه در مرکز و جنوب کشور بارشی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: از لحاظ دمایی در نوار شمالی و نوار جنوبی خلیج فارس یک درجه کمتر از نرمال و در بقیه استان‌ها در حدود نرمال پیش‌بینی می‌شود. در مرکز کشور نیز دما یک تا سه درجه بیش از نرمال خواهد بود.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی کشور در هفته آینده اظهار کرد: از 3 تا 9 مهر ماه بارش‌ها در کل کشور در حدود نرمال خواهد بود. در این بازه زمانی در جنوب کشور بارشی نخواهیم داشت. دمای هوا نیز در نوار شمالی و شرقی کشور یک تا دو درجه کمتر از نرمال خواهد بود.

به گفته حقیقت، از 3 تا 9 مهر ماه در مناطق جنوب غربی کشور یک تا دو درجه افزایش دما خواهیم داشت. همچنین در بقیه مناطق دمای کشور در شرایط نرمال خواهد بود.

وی تاکید کرد: از تاریخ 10 تا 16 مهرماه بارش‌های خوبی در سطح کشور پیش بینی می‌شود به طوری که در نیمه غربی بارش‌ها بیش از حد نرمال و در شمال کشور در حدود نرمال خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور در بخش دیگر گفت‌وگو توصیه‌هایی برای کشاورزان ارائه داد و گفت: کشاورزانی که قصد کاشت گندم دیم دارند در استان‌های غربی و شمال غربی کشور به ویژه در مناطق سردسیر از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، قسمت‌های سردسیر کرمانشاه و زنجان باید حداکثر تا 15 مهر کشت گندم خود را انجام دهند تا بتوانند از بارش پاییزه بهره کافی را ببرند.

حقیقت در پایان تاکید کرد: به کلزاکاران مناطق معتدل استان‌های غربی و شمال غربی کشور توصیه می‌شود که نهایتا تا هفته اول مهر کشت کلزا را انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها