عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

رئیس جمهور از تریبون سازمان ملل برای مقابله با توطئه ها امریکا استفاده کند

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تریبون عمومی مجمع سازمان ملل متحد را مهمترین بلندگوی جهان عنوان کرد که بیشترین مخاطب را در سطح جهان دارد و تاکید کرد این بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی ایران است تا از آن در دفاع از حقانیت ملت بزرگ کشور، دفاع از منافع ملی و مقابله با توطئه های متعدد آمریکا و ازاین جایگاه استفاده کند.
کد خبر: ۱۱۶۴۹۰۷
رئیس جمهور از تریبون سازمان ملل برای مقابله با توطئه ها امریکا استفاده کند

به گزارش جام جم آنلاین، علاء الدین بروجردی نماینده بروجرد و رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خوشبختانه در تمامی سالهای بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی، روسای جمهوری اسلامی ایران از این تریبون به خوبی بهره گرفتند. این دوره نیز از این قاعده مستثنی نیست و دکتر روحانی هم با یک سخنرانی منطقی و انقلابی مبتنی بر منافع ملی کشور، در یک تهاجم منطقی به هنجارشکنی ها و قانون‌ شکنی‌های آمریکا که منافع جمهوری اسلامی را هدف قرار داده اشاره خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا همه توان خود را بکار گرفته تا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کند، افزود: با استفاده از تریبون سازمان ملل باید عرض اندام قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران در صحنه مهم بین الملل را شاهد باشیم .

بروجردی در مورد برگزاری جلسه شورای امنیت به ریاست ترامپ درباره ایران تاکید کرد: ‌بنظر می رسد حضور ایران در شورای امنیت، برای دفاع از منافع ملی کشور باید در سطح وزیر خارجه ‌و در جهت دفاع جانانه از جمهوری اسلامی ایران باشد تا تقابل و قانون شکنی های متعدد آمریکایی ها و جنایاتی که در سطح جهان مرتکب می شوند، ‌بازگو شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور ایران در شورای امنیت را برای دفاع از منافع ملی کشور ضروری دانست و تاکید کرد: این حضور می تواند برای مقابله با یاوه گویی های ترامپ تاثیر به سزایی بر افکار عمومی جهان داشته باشد.

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در مورد طراحی سناریوی مختلف آمریکایی ها برای ایران گفت: آمریکایی ها دنبال این هستند که با گسترش تحریم ها علیه ایران به دیگر کشورها، خود را از انزوا خارج کنند، مشخص است که آمریکا قصد دارد از این فرصت استفاده کند و قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب کند.

وی افزود: ‌البته اکثریت قریب به اتفاق اعضای دایم شورای امنیت از امضا کنندگان برجام هستند و همچنین مخالف اقدام نابخردانه آمریکا در ارتباط با این سند بین المللی هستند. لذا تحریم ها منحصر به آمریکا و فشارهایی خواهد بود که آنان به دیگر کشورها وارد می کنند و تاثیر عملیاتی نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها