دبیر شورای روحانیت اهل سنت در گفت‌وگو با جام جم آنلاین؛

ماه محرم برای اهل سنت جایگاه استثنایی دارد

عزاداری برای امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد و مردم اهل سنت نیز پا به‌پای شیعیان برای ذکر مصیبت‌های امام حسین (ع) در عاشورای سال ۶۱ هجری قمری به سبک خودشان عزاداری می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۵۹
ماه محرم برای اهل سنت جایگاه استثنایی دارد

ماموستا یحیی شهبازی، دبیر شورای روحانیت اهل سنت در گفت‌وگو با جام جم آنلاین بیان کرد: روز عاشورا یکی از روزهای مهم در مذهب تسنن است. در این روز مردم اهل سنت با خیرات و انفاق به ایتام ارادت خود را به امام حسین (رض) و یارانش نشان می‌دهند. از برگزاری مراسم جشن و شادی خودداری می‌کنند. به تلاوت قرآن می‌پردازند و در مسجدها حضور پیدا می‌کنند.

دبیر شورای روحانیت اهل سنت اظهار داشت: محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده است، یک انقلاب خونین و یک مظلومیت آشکار و در یک‌کلام مجموعه‌ای از حماسه‌های بی‌نظیر و زیباست. ماه محرم فصل شکفتن لاله‌های مقاومت خونین اسلام است و همه مسلمانان جهان چه شیعه و چه اهل سنت در مقابل این ماه مسئول هستند و باید از این ماه و از واقعه کربلا درس وفاداری و ازخودگذشتگی در برابر اسلام و حفظ و نگهداری از آن را بگیرند.

وی ادامه داد: محرم در مذهب اهل سنت محرم، ماه مهم و قابل‌احترامی به بشمار می‌آید و در این ماه اهل سنت از برگزاری مراسم جشن و شادی خودداری می‌کنند و در ایام سوگواری به خواندن و ختم قرآن می‌پردازند. در حقیقت امام حسین و اهل‌بیت (ع) جایگاه محبوبی در بین اهل سنت دارند و خود را از محبان این بزرگواران دین می‌دانند.

به گفته شهبازی، بدون تردید امام حسین (رض) فرزند رسول خدا (ص) یکی از سروران جوانان اهل بهشت و از اهل‌بیت پیامبر است که در قرآن کریم محبت و دوستی‌شان بر مسلمین واجب شده است. عشق و علاقه به خاندان اهل‌بیت و سیدالشهدا، تنها به شیعیان تعلق ندارد. این مهر در بین بسیاری از اهل سنت جهان اسلام فراگیراست. اهل سنت نیز در این عشق و علاقه پیشتازند و اهل‌بیت و محرم در بین آنان جایگاه ویژه‌ای دارد.

دبیر شورای روحانیت اهل سنت در پایان افزود: امام حسین (رض) از نبی اکرم (ص) تبعیت کرد. چراکه اجرای احکام خداوند، احیای سنت رسول خدا (ص) و از بین بردن ظلم و ستم از اهداف قیام امام حسین (رض) بود و امروز همه ما جامعه تسنن بر این نکته معتقدیم که حسین (رض) وقتی متوجه شد حکومت دست ظالمان و ستمگران افتاده و دین جدش درخطر است قیام کردند و در این راه خود، خانواده‌اش ویارانشان به شهادت رسیدند لذا این روز برای ما از جایگاه استثنایی برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها