شورای اروپا با انتشار بیانیه‌ای از تمدید تحریم‌های وضع شده علیه روسیه به مدت شش ماه دیگر به بهانه مداخله ادعایی در امور داخلی اوکراین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۱۵
اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را تمدید کرد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، روابط عمومی شورای اروپا امروز (پنجشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را به دلیل آنچه اقدام علیه تمامیت ارضی اوکراین خوانده شده، تا تاریخ ۱۵ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ اسفند ماه) تمدید کرده است.

بنا بر گزارش وبسایت شورای اروپا، در این بیانیه آمده است: «شورا اقدامات محدودساز علیه روسیه را به دلیل اقدامات در جهت تضعیف و یا تهدید تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین به مدت شش ماه دیگر تا ۱۵ مارس ۲۰۱۹ میلادی تمدید می‌کند».

اقدامات محدودساز اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل ضبط دارایی‌ها و محدودیت‌های مسافرتی می‌شود. این تحریم‌ها علیه ۱۵۵ فرد و ۴۴ نهاد اعمال شده است.

بنا بر اعلام شورای اروپا، «ارزیابی از اوضاع هیچ تغییری را در روند تحریم‌ها توجیه نکرد. اطلاعات مربوطه و اعلام دلایل برای فهرست کردن این افراد و نهادها به طور مقتضی به روزرسانی شده است».

مصوبه‌های حقوقی مربوط به روند تمدید تحریم‌ها در شورای اروپا تأیید شده و قرار است فردا (جمعه) ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریورماه) در نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شود.

شورای اروپا دیگر اقدامات محدودساز اتحادیه اروپا علیه روسیه در واکنش به بحران اوکراین را به شرح زیر اعلام کرده است:

* تحریم‌های اقتصادی که هدف اصلی ان بخش‌های خاصی از اقتصاد روسیه بوده و تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ میلادی برقرار است.

* اقدامات محدودساز در واکنش به «الحاق غیرقانونی» کریمه و سوستوپل که مربوط به محدودسازی تمامیت ارضی این دو منطقه شده و تا تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۱۹ میلادی نیز برقرار خواهد بود.

پس از آغاز ناآرامی‌ها در شرق اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، روسیه را به مداخله در امور داخلی اوکراین متهم کرده و چندین دور تحریم های شدید علیه مسکو وضع کردند با این حال کرملین همواره این اتهامات را رد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها