رئیس‌جمهور آمریکا با امضای دستور ایجاد بستر تحریم افرادی که قصد دخالت در انتخابات این کشور را دارند، تاکید کرد که از سیستم و روند رای‌گیری در ایالات متحده محافظت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۸۳
ترامپ دستور تحریم مداخله‌کنندگان در انتخابات آمریکا را امضا کرد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، دونالد ترامپ بامداد پنجشنبه فرمان اجرای تحریم علیه شرکت‌ها یا افراد خارجی مظنون به دخالت در انتخابات این کشور را امضا کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این فرمان اجرایی، فرایند رسمی برای هدف قرار دادن و مصادره اموال و دارایی‌های کسانی که تلاش کنند از طریق هک، وارد سیستم‌های رای‌گیری شده یا از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی اطلاعات نادرست بپراکنند، ایجاد می‌کند.

ترامپ همچنین طی اظهاراتی گفت: «ما اقدامات جدی برای محافظت از سیستم‌های انتخاباتی و فرایند رای‌گیری انجام می‌دهیم».

دو منبع مطلع پیشتر گفته بودند تصمیم ترامپ با تدارکات نهادهای اطلاعاتی، نظامی و انتظامی آمریکا برای جلوگیری از حملات سایبری ادعایی به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در ماه نوامبر همزمان شده است.

یک مقام آمریکایی نیز به خبرگزاری «رویترز» گفته بود تحریم‌ها می‌توانند علیه افراد یا شرکت‌هایی وضع شوند که به دلیل حملات سایبری یا اقدامات دیگر به دخالت در انتخابات آمریکا متهم می‌شوند. وی توضیح داد: «دولت مصمم است هنجارهای جدیدی در فضای سایبری ایجاد کند. این اولین گام برای تعیین مرز و اعلام علنی واکنش ما به رفتارهای بد است.»

مقامات ایالات متحده در ماه‌های گذشته بارها کشورهای دیگر به ویژه روسیه را به دخالت و تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده‌اند. این در حالی است که آمریکا از سوی نهادهای مستقل حقوق بشری به تخریب روند دموکراسی در دیگر کشورها از طریق توسل به ابزارهای مختلف از جمله کودتا متهم است.

بر این اساس، با امضای فرمان جدید، مجموعه‌ای از نهادهای آمریکا مأمور بررسی دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا خواهند شد. هدایت این فرایند را «دفتر مدیر اطلاعات ملی» آمریکا و سایر نهادهای اطلاعاتی آمریکا از جمله سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، آژانس امنیت ملی و وزارت امنیت داخلی آمریکا به عهده خواهند داشت.

در این فرمان اجرایی، دخالت در انتخابات به عنوان فعالیت‌های هکری علیه «زیرساخت‌های انتخاباتی» و تلاش برای اثرگذاری بر باور عمومی با تبلیغات هماهنگ دیجیتال یا افشای نظام‌مند اطلاعات محرمانه سیاسی تعریف شده است.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا مدعی شده‌اند در جریان مبارزات انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ هکرهای روسی به رایانه‌های کمیته ملی حزب دموکرات نفوذ کرده و اطلاعات محرمانه آن را به بیرون درز داده‌اند. مسکو همواره این اتهامات را رد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها