نشست چهارجانبه مسکو گامی بلند برای رسیدن صلح و ثبات در منطقه
یک کارشناس غرب آسیا در گفت و گو با جام‌جم آنلاین عنوان کرد:

نشست چهارجانبه مسکو گامی بلند برای رسیدن صلح و ثبات در منطقه

خوشرو در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد:

ایران نقشی سازنده در بازگرداندن صلح به سوریه دارد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، نشست تهران را مذاکره درباره راه های رسیدن به صلح پایدار در سوریه دانست و افزود: همانطور که ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت کرده است، نقشی سازنده در بازگرداندن صلح و شکوفایی به این کشور ایفا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۸۲
ایران نقشی سازنده در بازگرداندن صلح به سوریه دارد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، غلامعلی خوشرو روز گذشته (سه شنبه) در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست روسیه برای ارائه گزارش نشست روحانی، پوتین و اردوغان در تهران درباره سوریه برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

روسای جمهوری سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در شانزدهم شهریور در تهران گرد هم آمدند و بر پایبندی خود به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و همچنین اهداف و اصول منشور ملل متحد تاکید و تصریح کردند که این اصول از سوی همگان باید محترم شمرده شود.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد افزود: روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با رضایت از مدل آستانه برای رسیدن به صلح، امنیت و ثبات در سوریه در مورد راه های رسیدن به صلح ماندگار در سوریه مذاکره کردند.

خوشرو ادامه داد: آنها تعهد خود به حق حاکمیت سوریه، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی آن را مجددا اعلام کردند. این حق مسلم هر کشوری است و سوریه از این حق مستثنی نیست. همگی باید به این حق احترام بگذارند.

وی اضافه کرد: این سه کشور، تمامی تلاش ها برای خلق حقایق جدید در بطن مبارزه با تروریسم را رد کرده و برای مبارزه با تروریسم اعلام همکاری کردند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه این اقدامات باید با توجه به اجتناب از قربانی شدن غیرنظامیان انجام شود و به همین دلیل روسای جمهوری سه کشور بر حمایت خود از حفظ جان غیرنظامیان تاکید کردند، افزود: همانطور که رئیس جمهوری روحانی در اجلاس تهران گفت، مبارزه با تروریسم به رویکردی جامع نیاز دارد که تمامی جوانب را در نظر بگیرد. به همین دلیل ما بر اساس همین اصول به مبارزه با تروریسم در ادلب خواهیم پرداخت.

خوشرو خاطر نشان کرد: حاضران اجلاس بر اهمیت تفکیک قائل شدن بین تروریست ها و گروه های مسلح معارض که تا به امروز به سیستم آتش بس پیوسته یا قصد پیوستن به آن را دارند، تاکید کردند.
وی تصریح کرد: تاکید بر راه حل سیاسی، دیگر نتیجه اجلاس تهران بود که بر اساس آن رهبران سه کشور متعهد شدند که به دنبال راه حلی سیاسی که برای سوری هاست و از طرف آنها رهبری می شود، باشند.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد یادآور شد: موازی با این اقدامات، باید برای بازگشت داوطلبانه و امن آوارگان و پناهندگان تلاش شود. برای رسیدن به این هدف، برگزاری یک اجلاس ویژه بین‌المللی برای بررسی وضعیت پناهندگان و آوارگان سوری ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها