مدیریت حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا در هشداری تازه به شرکت‌های هواپیمایی این کشور، خواستار احتیاط بیشتر در پرواز بر فراز حریم هوایی ایران شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۰۳
هشدار آمریکا درباره پرواز در حریم‌ هوایی ایران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، این هشدار که از سوی مدیریت حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا برای هواپیماهای آمریکایی صادر شده، بیان می کند که اقدامات نظامی مرتبط با درگیری سوریه نیز در حریم هوایی ایران صورت می‌گیرند.

اداره خدمات پروازی که اطلاعات امنیت پرواز را در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار می دهد، اظهار کرد: در برنامه ریزی پروازها در آسمان ایران، باید روابط پرتنش ایران و آمریکا را در نظر داشت.

این اداره در ایمیلی که برای شرکت‌های هواپیمایی فرستاد، نوشت: با اینکه بازگشایی حریم هوایی عراق در نوامبر سال گذشته به گزینه های مسیرهای پروازی افزود، اما مسیری که هیچ خطری آن را تهدید نکند، در این منطقه وجود ندارد و مسیر پروازها باید با در نظر گرفتن اولویت مسیر میان آسمان ایران و عراق تعیین شوند.

وزارت خارجه آمریکا توصیه کرده است که شهروندان آمریکایی به دلیل احتمال بازداشت شدنشان به ایران سفر نکنند. اداره خدمات پروازی نیز در خصوص احتمال مواجه شدن هواپیماها با مشکلاتی در صورت فرود برنامه ریزی نشده به دلایل پزشکی یا فنی هشدار داده است.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به دلیل درگیری‌های تروریستی و مسلحانه، در خصوص سفر به عراق نیز به شهروندانش هشدار داده است.

تازه ترین توصیه مدیریت حمل و نقل هوایی فدرال درباره عراق به دسامبر 2017 بازمی گردد که طی آن شرکت های هواپیمایی را از پرواز در ارتفاع کمتر از حدود 8 کیلومتر در آسمان عراق به دلیل احتمال بروز درگیری منع کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها