رهبر جنبش مردمی انصارالله یمن تاکید کرد که تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی به این کشور زیر نظر مستقیم آمریکا انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۹۷
الحوثی: تجاوز به یمن با نظارت مستقیم آمریکا صورت می‌گیرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنانی گفت: ما ملت یمن تصمیم به آغاز جنگ نگرفتیم بلکه به ما تجاوز شد و ما مجبور بودیم که از خودمان دفاع کنیم.

وی افزود: در گذشته طرف متجاوز مصر بود که آنچه را در جنگ به دنبال آن بود از طریق دیپلماسی به دست آورد.

الحوثی گفت: به شکست کشاندن مشورت‌های ژنو کاری عمدی از سوی ائتلاف متجاوز سعودی بود و این ائتلاف خواهان راه حل‌های عادلانه بحران یمن نیست.

رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه اظهار داشت: هیئت یمن در دور قبلی نیز با خطرات و مانع‌تراشی‌های زیادی از سوی ائتلاف متجاوز سعودی مواجه شد.

وی تصریح کرد: تجاوز عربستان و امارات علیه یمن تحت نظارت مستقیم آمریکا انجام می‌شود و آمریکا تمایل ندارد که این تجاوز متوقف شود، زیرا برای رسیدن به اهداف اقتصادی و سیاسی و اجرای برنامه‌های خرابکارانه‌اش در منطقه از این تجاوز بهره می‌برد.

الحوثی گفت: جلوگیری از ورود هیئت یمن به ژنو برای شرکت در مشورت‌های حل بحران هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: شکست مذاکرات ژنو به عدم جدی بودن آمریکا و انگلیس و همپیمانان این دو کشور در غرب یا کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی بر می‌گردد.

رهبر جنبش انصارالله اظهار داشت: توجیهاتی که برای جلوگیری از سفر هیئت یمن به ژنو مطرح می‌شود صحت ندارد و هدف ادامه تجاوز است.

الحوثی تاکید کرد که خائنان وطن کشور را در ازای رسیدن به مناصبی اسمی که در واقعیت وجود ندارد فروختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها