کنعانی‌مقدم در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

استثناء زدن بر قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، نقض آن است

مسئول اطلاع‌رسانی خانه احزاب ایران در واکنش به‌استثناء شدن برخی از مدیران بازنشسته از قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: وقتی‌که قانونی وضع می‌شود عام است و باید برای همه اجرا شود اما وقتی‌که استثنائی را تعیین می‌کنیم عملاً این قانون را ناقص کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۲۴
استثناء زدن بر قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، نقض آن است

حسین کنعانی‌مقدم مسئول اطلاع‌رسانی خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان با تأکید بر ضرورت چابک بودن دولت اظهار کرد: دولت برای اینکه بتواند به طراز کارکردهای یک دولت اسلامی برسد باید چابک باشد و یکی از شاخصه‌های دولت چابک داشتن نیروهای جوان، باانگیزه، تحصیل‌کرده در کنار موقعیت‌های نوآور است.
کنعانی‌مقدم با بیان اینکه هرچقدر دولت بتواند از نیروهای جوان و متخصص استفاده کند می‌تواند به‌چابکی خود کمک کند اظهار کرد: باوجوداین در برخی از جایگاه‌ها مانند جایگاه‌های سیاست‌گذاری و مشورتی می‌توانیم از تجربیات نسلی که 40 سال در این انقلاب تجربه آموخته‌اند و کشور برای آن‌ها هزینه کرده‌ تا این مدیران به وجود آمده‌اند بهره‌ بگیریم.
وی ادامه داد: دولت می‌تواند جوانان را همراه با چنین مشاورانی قرار دهد تا تجربه و جوان‌گرایی با یکدیگر تلفیق شود.
مسئول اطلاع‌رسانی خانه احزاب خاطرنشان کرد: اگر واقعاً بخش خصوصی کارآمدی داشته باشیم و اصل 44 پیاده شود، بهترین فرصت برای کسانی که بازنشسته می‌شوند ورود به بازار بخش خصوصی است.
وی در واکنش به‌استثناء شدن برخی از مدیران بازنشسته از قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: وقتی‌که قانونی وضع می‌شود عام است و باید برای همه اجرا شود اما وقتی‌که استثنائی را تعیین می‌کنیم عملاً این قانون را ناقص کرده‌ایم.
کنعانی‌مقدم در ادامه خاطرنشان کرد: باوجوداینکه این استثنائات می‌تواند کل قانون را تحت تأثیر قرار دهد اما برخی از مسندهای دولتی در همه جای دنیا وجود دارد که محدودیت سنی ندارند و سعی می‌کنند که حتی کسانی که بیشترین سابقه را دارا هستند در آنجا قرار بگیرند که این مسندها بعضاً جایگاه‌های سیاست‌گذاری و مشورتی هستند.
وی با تأکید براینکه هرچقدر استثناهای قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشسته را کمتر کنیم به نفع ماست اظهار کرد: هرچند ممکن است در ابتدای کار با کمبود نیروی مدیر مواجه شویم ولی همین فرصت می‌تواند نیروهای جدید را وارد عرصه خدمت کند.
مسئول اطلاع‌رسانی خانه احزاب با تأکید بر اهمیت شایسته‌سالاری اظهار داشت: اگر بخواهیم فقط سن را به‌عنوان ملاک اصلی قرار بدهیم ممکن است موجب شود بخشی از نیروهای فعال و کارآمد خود را از دست بدهیم اما به‌هرحال ما برای انتقال قدرت به نسل سوم که نسلی است که اکنون وارد مدیریت کشور می‌شود چاره‌ای جز این نداریم که بخشی از افرادی که در نسل دوم بودند را با نیروهای جوان‌تر جایگزین کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها