معاون اول قوه قضائیه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: یکی از مشکلات ما کم‌کاری و بی‌انگیزگی برخی مدیران در رده‌های مختلف است، امروز نیاز به مدیران با جرات و با روحیه جهادی داریم.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۲۸
محسنی اژه‌ای: برخی برای حل مشکلات آدرس غلط می دهند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران ضمن ارائه گزارش فشرده‌ای از عملکرد قوه قضائیه گفت: لطف پروردگار ماه ذی‌الحجه بود که روزهای پایانی آن را طی می‌کنیم و در این ماه ایام المعلومات و شب و روز عرفه را داشتیم، شب و روز عید قربان را داشتیم، روز مباهله را داشتیم و مهم‌تر از همه این‌ها روز غدیر و روز ولایت را داشتیم، روز اکمال دین، اتمام نعمت، یاس کفار و رضایت پروردگار، ان شاء الله تفضلات الهی در این ماه پر فضیلتی که رو به اتمام است شامل حال همه ما بشود.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: آن چه در شهریور انجام گرفته که می‌تواند عبرت حال و آینده باشد، ما بعد از انقلاب عبرت‌های زیادی داشتیم اما یکی از ماه‌هایی که می‌توان گفت عبرت بسیار قابل توجهی است و می‌تواند بسیار آموزنده باشد، در ماه شهریور از یک جهت خباثت و رذالت و شیطنت شیطان بزرگ و اذناب داخلی او در آستانه انقلاب تا به امروز و از طرف دیگر هشیاری و بصیرت و صبر و استقامت و ایمان و مقاومت ملت عزیزمان و شما نمازگزاران هر دو کم‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: در آستانه انقلاب بودیم که رژیم منحوس پهلوی به اشاره اربابش آمریکا در یک روز در چند ساعت در میدان ژاله سابق میدان شهدای امروز چند هزار انسان بی‌گناه بدون سلاح و تجهیزات را به خاک و خون کشید به این منظور که مردم به پا خاسته را بترساند و آن‌ها را از راه و هدفی که انتخاب کرده‌اند مایوس کند. مردم هشیارتر شدند و با استقامت بیشتر جلو رفتند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در زمانی که انقلاب ما هنوز انقلاب نوپاست و دستگاه‌های مختلف حکومتی هنوز به طور کامل مستقر نشده و سامان کامل پیدا نکرده‌اند، حزب بعث به سرکردگی صدام بدبخت یک جنگ نظامی سنگینی را بر کشور ما تحمیل می‌کند و هواپیماهایش مرکز پایتخت ما را بمباران می‌کنند و به آشیانه خود بر می گردند. در شرایطی که منافقین و بنی‌صدر مخلوع همدست شده بودند و با پشتوانه استکبار صحنه را بر مردم و انقلاب تنگ کرده بودند و بعد از این که در اوایل سال ۶۰ اعلام جنگ مسلحانه داخلی کردند، همزمان با جنگ خارجی، و بعد هم به خارج گریختند، در هشتم شهریور در یک روز رئیس جمهور و نخست وزیر منتخب مردم و نمایندگان ملت ملاحظه می‌فرمایید که نخست وزیر و رئیس جمهور محبوب را شهید می‌کنند. چنین چیزی در دنیا بی‌نظیر است که رئیس جمهور و نخست وزیری که تازه از طرف ملت انتخاب شدند در یک روز با حوادث قبلش به شهادت برسانند که ملت را از ادامه راه باز بدارند. آیا بازداشته شدند یا مقاوم‌تر و با انگیزه بیشتر راه را ادامه دادند؟

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: هنوز مردم مشغول عزاداری بودند که در ۱۴ شهریور دادستان کل انقلاب شهید آیت‌الله قدوسی عالم وارسته و خستگی‌ناپذیر که ان زمان ستونی برای انقلاب بود به شهادت رسانیدند. ده‌ها اقدامات دیگر ضد امنیتی از ترور و انفجار در همین شهریور اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد شهید آیت‌الله مدنی هم بیشتم شهریور به شهادت می‌رسد و در همین شهریور یک فرد نفوذناپذیر مردمی مخلص به نام سید اسدالله لاجوردی به شهادت می‌رسد. هر کدام از این شهادت‌ها و جنایت‌های دشمن می‌توانست کشور را به تلاطم بیاندازد اما مردم با هشیاری و استقامت و اطاعت از ولی امر نه تنها در راه نماندند بلکه مسیر را با قوت بیشتر ادامه دادند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: امروز مردم ما با مشکلات اقتصادی رو به رو هستند، علت این مشکلات چیست؟ مشکلات اقتصادی امروز ما یک علتش تحریم‌های ظالمانه آمریکا و همپیمانان اوست که بر کشور ما سالیان سال تحمیل شده و در این سال‌های اخیر تشدید شده است. یکی از علل مشکلات ما بدون تردید تحریم است.

محسنی اژه‌ای افزود: یک علت دیگر علاوه بر تحریم عملیات روانی و فضاسازی رسانه‌ای دشمن است که احساس این مشکلات و آدرس غلط دادن در مورد درد و درمان توسط دشمن انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: علت دیگر مشکلات سوء تدبیر و سوء مدیریت و فساد است. فساد اقتصادی از جایگاه‌های مختلف از انسان‌های فرصت‌طلب و سودجو یا احیانا خدای نکرده عامل دشمن است. عامل دیگر مشکلات خیانت است که البته این دو ممکن است همپوشانی داشته باشد. علت دیگر مشکلات کم‌کاری و بی‌انگیزگی برخی مدیران در رده‌های مختلف است. امروز نیاز به مدیران با جرات و با جسارت با روحیه جهادی داریم که در مقابل جنگ اقتصادی دشمن بایستد. در هر رده و قوایی در قوه مجریه، قضائیه و مقننه ممکن است افرادی به خصوص مدیرانی باشند که کم کار و کم انگیزه هستند و بخشی از مشکلات ناشی از این است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها