عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با جام جم آنلاین؛

اکثر بانک ها از فروش بنگاههای خود امتناع می کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه اکثر بانک ها از فروش بنگاههای خود امتناع می کنند و در هنگام بازخواست می گویند کسی خریدار این بنگاه ها نیست در صورتیکه طبق شواهد، قیمت هایی اعلام می شود که در توان خرید هیچ کس نیست.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۶۶
اکثر بانک ها از فروش بنگاههای خود امتناع می کنند

به گزارش جام جم آنلاین ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به وظیفه مهم نمایندگان درمورد نظارت بر اجرای قوانین گفت: حدود3 سال پیش قانونی مصوب شد که بطور کلی بنگاه داری بانک ها را ممنوع می کرد. بر این مبنا بانک ها موظف شدند ظرف 3 سال به این رفتار خود پایان داده و اموالشان را به فروش برسانند. اما متاسفانه اکثر بانک های از این قانون امتناع کردند.
وی تاکید کرد: بانک ها قیمت هایی را اعلام کردند که خریداری برایش وجود نداشت. فلذا بنگاهداری باعث شد تا رسالتی که بر دوش آنها بود فراموش شود و به جای اینکه کمک به تولید، صنعت و اشتغال نمایند بیشتر دنبال خرید زمین ،ساختمان و امثالهم باشند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بهترین مکان ها در تهران در اختیار بانک هاست در حالیکه در دیگر کشورها با وجود اینکه عملیات بانکی از نظر رد و بدل مالی خیلی بیشتر است. اما شعبه های بانکی کمی دیده می شود و کارها بیشتر به صورت الکترونیک انجام می شود اما در کشور ما شاهدیم که هر صد متر به صد متر یک شعبه بانکی داریم و درآمد بانک صرف ساختمان سازی و خرید زمین می شود.
وی درمورد نظارت بر عملکرد بانک ها و انجام تحقیق وتفحص از سوی مجلس گفت: تحقیق و تفحص از بانک ها بصورت کلی و یا موردی مطرح است. ولی با توجه به اینکه یازده سال است که در مجلس و کمیسیون اقتصادی حضور دارم می-گویم تحقیق و تفحص ها معمولا به نتیجه نمی رسد و تنها گزارش هایی تهیه می شود که اعمال مجرمانه و فساد را اعلام می کند. اما بعد از قرائت گزارش، سرانجام مشخصی ندارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این گزارش ها باید به قوه قضاییه برود. اما این قوه می گوید مجلس باید جرم را کاملا مشخص کند و اعمال مجرمانه افراد را اعلام نماید. این قوه می گوید مجلس انشا می کند و چیزی را می نویسید که نمی توانیم فردی را محاکمه کنیم. لذا باید اعلام جرم بر علیه افراد صورت گیرد.
وی درمورد اعمال نظارت کمیسیون اقتصادی بر عملکرد بانک ها نیز گفت: کمیسیون باید نظارت خود را جدی تر پیگیری و رئیس کمیسیون اقتصادی در این بخش محکمتر عمل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها