معاون وزیر خارجه انگلیس پس از سفر به تهران:

گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره توافق هسته‌ای داشتیم

آلیستر برت پس از بازگشت از ایران اظهار کرد که طی این سفر «گفتگوهای سودمندی» درباره توافق هسته‌ای و مسائل منطقه داشته و به تبادل نظر درباره مسائل کنسولی با ایران نیز پرداخته است.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۵۷
گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره توافق هسته‌ای داشتیم

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، آلیستر برت، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در توییتر خود نوشت: آخر هفته را در تهران گذراندم. گفت‌وگوی سودمندی با عراقچی، معاون وزیر امور خارجه درباره توافق هسته‌ای و مسائل گسترده‌تری در منطقه داشتم. همچنین مطرح کردن مسائل کنسولی ملی دوجانبه را ادامه دادم.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و آلیستر برت معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب و آسیا و شمال آفریقا دور جدید گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و انگلیس را شنبه هفته جاری برگزار کردند.

همکاری‌های اقتصادی دو جانبه در پی خروج آمریکا از برجام، نحوه‌ تامین سازوکارهای پولی و مالی بین دو کشور به رغم تحریم‌های آمریکا اصلی‌ترین محورهای گفت‌وگو این دو دپیلمات ارشد ایرانی و انگلیسی بود. در این دیدار طرفین همچنین در خصوص آخرین تحولات منطقه به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

برت همچنین با همراهی راب مکر، سفیر بریتانیا در تهران و هیات همراه از موزه ایران باستان در دیداری با جبرئیل نوکنده، مدیرکل موزه ملی ایران، دیدار و طرفین درباره گسترش روابط بین موزه‌ای دو کشور و اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های دو طرفه از آثار موزه‌های بریتانیا در ایران و آثار موزه ملی ایران در آن کشور به گفت‌وگو پرداختند و معاون وزیر خارجه انگلیس در این ملاقات بر نقش موزه‌ها در نزدیکی دو کشور تاکید کرد و گفت که از امضا کنندگان صدور مجوز انتقال استوانه کوروش به ایران و نمایش آن در موزه ملی ایران بوده است.

همچنین در این دیدار سفیر بریتانیا نسبت به آمادگی خود بر همکاری‌های علمی در حوزه‌های موزه‌داری و باستان‌شناسی تاکید کرد.

روزنامه گاردین نیز پس از سفر برت به تهران گزارش کرد که آلیستر برت در سفر خود به ایران گفت‌وگو در خصوص وضعیت نازنین زاغری و آینده توافق هسته‌ای ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها