دنیای اتومبیل در چند سال گذشته دیوانه کراس‌اوورها شده است و در هیچ کشوری در این خصوص استثنایی وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۴۹
کوچکترین کراس‌اوور جهان +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین، کراس‌ها این روزها مانورپذیری بیشتری دارند، راحت‌ترند و در ارتفاع به خوبی می‌رانند، به راحتی به دل ویرانه‌ها می‌زنند و تا حدی در آب جولان می‌دهند. در اصل توانمندی‌های بیشتری را نسبت به سدان یا مینی‌هاچ بک نشان می‌دهند.

اما آیا یک خودرو با ابعاد و توانمندی‌های کمتر همچنان در چارچوب و بخش کراس‌اوورها قرار می‌گیرد؟ برای مثال کارخانه خودروسازی چینی جک ادعا می‌کند خودروی S1 این کمپانی یک کراس‌اوور کوچک است اما برخی از کارشناسان و مردم با توجه به ابعاد، طراحی و زیرساخت‌ها ادعا می‌کنند این محصول جک یک هاچبک بزرگ محسوب می‌شود.

باید گفت فاصله کف این خودرو تا سطح زمین به اندازه و مناسب تعریف شده و فضای خوبی برای 5 نفر را در کابین ایجاد می‌کند.

طراحی بدنه این محصول شما را بسیار به آینده خودروسازی چین امیدوار می‌کند چرا که دارای خطوط و نقشه‌ای متفاوت نسبت به سایر محصولات چینی است. جلوپنجره مشبک این جک نیز همانند برادر بزرگ خود یعنی S5 طراحی شده است. چراغ‌های بزرگ جلو در کنار چراغ‌های مه‌شکن خاص چهره متفاوتی به این خودرو بخشیده‌اند.

موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر خودرو با قدرت ۹۹ اسب‌بخار فقط نیاز را به عنوان یک خودروی شهری برطرف می‌کند البته ظاهر این خودرو هم به گونه‌ای است که می‌توان کاملا فهمید که طراحان با هدف طراحی یک کراس‌ اوور کوچک شهری دست به کاغذ برده‌اند و نباید انتظار حرکات عجیب و غریب یا آفرود را از آن داشت.

موتور 4 سیلندر این خودرو نیز با یک گیربکس 5 سرعته دستی هماهنگ شده و گردش‌های خودرو نیز در شعاع کمی صورت می‌گیرد. خودرو همچنین به گزینه‌هایی مانند ریل سقفی و یک محفظه حمل لاستیک اضافی است.

کابین خودروی جک از یک صفحه نمایش کوچک با امکانات سرگرمی و ناوبری در قسمت جلویی داشبورد بهره می‌برد.

با این اوصاف و با توجه به ادعای خودروسازی چین، اگر S1 را در شمار شاسی های جهان به شمار بیارویم، قطعا می‌توان لقب کوچکترین کراس اوور جهان را به آن بخشید.

منبع: Car.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها