مارتین لانگ دن نماینده ویژه انگلیس در امور سوریه با حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیرامور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۵۱
دیدار نماینده ویژه انگلیس با جابری انصاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر؛ حسین جابری انصاری در این دیدار با اشاره به اینکه پایان هر چه سریعتر بحران سوریه از اولویت های سیاست منطقه ای ایران است تاکید کرد: موضوعات انسانی و بشر دوستانه در طول بحران سوریه همواره مورد اهتمام ایران بوده و سیاست ایران در این زمینه کاملا شفاف و روشن است.

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی با اعلام اینکه ایران بعنوان یکی از بزرگترین قربانیان سلاح های شیمیایی، با هرگونه بکارگیری این سلاح ها در هر منازعه ای بصورت جدی مخالف است تاکید کرد: ایران همزمان، با اقدامات یکجانبه برخی کشورها که هر سه نقش دادستان و قاضی و مجری احکام را در زمینه سلاح های شیمیایی برای خود تعریف کرده و در صدد استفاده ابزاری از این موضوع برای تحقق اهداف سیاسی شکست خورده خود در سوریه هستند به شدت مخالف است.

جابری انصاری با تشریح تلاش های جاری در چارچوب روند آستانه برای حل بحران سوریه تاکید کرد: ایران همواره به دنبال گفتگوی سوری سوری و تقویت اعتماد میان دولت و معارضه سوریه بوده و برای همکاری با کشورهای اروپایی و بریتانیا جهت کمک به پایان هر چه سریعتر بحران های سوریه و یمن آمادگی دارد.

مارتین لانگ دن نیز در این دیدار ضمن تشریح سیاست های کشورش در زمینه بحران سوریه و ابراز نگرانی از وضعیت و آینده ادلب و احتمال بکارگیری سلاح های شیمیایی در این منطقه، از همکاری ایران و انگلیس در خصوص بحران سوریه استقبال و آمادگی کشورش را برای کمک به تلاش ها برای پایان بحران سوریه و اعاده ثبات به این کشور اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها