در بازرسی از محموله‌های پستی صورت گرفت

کشف ویفر تریاک توسط ماموران گمرک +عکس

ماموران گمرک در بازرسی از محموله‌های پستی یک کیلو گرم ویفر تریاک کشف کردند.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۷۷
کشف ویفر تریاک توسط ماموران گمرک +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از گمرک ایران، ماموران گمرک در بازرسی از محموله‌های پستی یک کیلوگرم ویفر تریاک کشف کردند.

این مقدار تریاک به طرز ماهرانه‌ای به شکل قالب‌های هم اندازه ویفر کارامل تهیه شده بود و در داخل بسته‌های ویفر کارامل با روکش کاکائویی جاسازی و با دیگر بسته‌های ویفر مخلوط و پرس شده بود تا هیچ ردی از تریاک نباشد، اما ماموران گمرک تبریز با هوشیاری کامل موفق به شناسایی و کشف قالب‌های تریاک از داخل بسته‌ های ویفر شدند؛ بنابراین گزارش ماموران گمرک با رصد اطلاعات و هوشیاری در زمان بازرسی بسته‌های پستی به یک محموله ویفر کارامل روکش دار کاکائویی مشکوک و در بررسی‌های بیشتر محتوای داخل بسته‌ها متوجه می‌شوند که قالب‌های ویفر و ماهیت کالا متفاوت است.

با وجود اینکه به لحاظ ظاهری این کالا تفاوتی با ویفر کاکائویی نداشت و به طرز ماهرانه‌ای بسته بندی‌ها پرس شده بود اما، ماموران گمرک اقدام به باز کردن بسته‌ها و شکافتن محتوای آن می‌کنند و در نهایت موفق به کشف ویفر تریاک می‌شوند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ موفق شد رتبه نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با انواع قاچاق در دنیا کسب نماید.

همچنین به تازگی سازمان جهانی گمرک در گزارشی اعلام کرد که گمرک ایران در شناسایی و کشف مخدر‌های جدید نیز در دنیا رتبه اول را کسب کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها