کیا اوایل سال جاری از نسل جدید هاچبک سید رونمایی کرد اما کار این خودرو هنوز به‌طور کامل تمام نشده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۷۱
کیا پروسید جذاب و دلربا! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، کره‌ای‌ها می‌گویند از پروسید جدید نیز در هفته‌های آینده رونمایی خواهند کرد و مراسم معرفی عمومی آن دوم اکتبر در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 خواهد بود.

اما پیش از همه‌ این‌ها اولین نگاه به این خودرو را می‌توانیم داشته باشیم.

درحالی‌که نسل قبلی پروسید یک هاچبک اسپورت سه در بود اما افت فروش این کلاس خودرویی کیا را به فکر تولید خودرویی با فرم بدنه‌ی متفاوت انداخت.

نسل جدید پروسید که سال پیش با کانسپت پروسید پیش‌نمایش شد فرم بدنه شوتینگ بریک 5 درب خواهد داشت. انتظار می‌رود این خودرو یک استیشن 5 درب نرم و روان از نظر طراحی باشد. بهتر است به خودرویی شبیه به مرسدس CLA یا CLS شوتینگ بریک فکر کنید. البته که محصول کیا در دسترس طیف بیشتری از خریداران خواهد بود.

بدین ترتیب کیا پروسید جدید جایگاهی بین مدل‌های هاچبک سید و سید اسپورت واگن خواهد یافت. انتظار می‌رود مشخصات فنی پروسید جدید مشابه برادران خود باشد و از پیشرانه‌های 1 تا 1.6 لیتری سود برده می‌شود. احتمالاً نسخه پرفورمنس GT نیز در آینده معرفی خواهد شد.

کیا اولین خودروسازی نیست که از کلاس هاچبک های سه درب خداحافظی می‌کند. فولکس‌واگن پولو، سئات ایبیزا، سیتروئن C3 و پژو 208 دیگر به فرم سه درب عرضه نمی‌شوند. با این روندی که وجود دارد، اگر دیگر خودروسازان هم روش مشابهی را در پیش گیرند سورپرایز نخواهیم شد زیرا مشتریان خواهان فضای کابین بیشتر و البته ظاهر و احساس اسپورت می‌باشند.

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها