استاد حاج اصغر گنج خانلو زنجانی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین؛

هر چه داریم از اهل بیت (ع) داریم

مدیحه سرایی ذاکرین اهل بیت برای حضرت علی علیه السلام در مناسبت عید غدیر جایگاه خود را دارد. مسلمانان و به‌خصوص شیعه از دوره‌های نخست، روز غدیر را یکی از عیدهای بزرگ می‌دانسته‌اند و این روز به عید غدیر معروف و مشهور است.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۹۸
هر چه داریم از اهل بیت (ع) داریم

استاد حاج اصغر گنج خانلو زنجانی عمر خود را صرف بازگویی مصائب اهل بیت (ع) نموده است، سوز و گداز وی، روضه و مصیبت خواندن های او را مؤثر و دلنشین کرده است و مخاطب را فهم می‌کند. اهم سخنان استاد گنج خانلو زنجانی را در ادامه می خوانید:

اهمیت شعرخوانی در عید غدیر

شب‌های غدیر را ما عیدالله‌الاکبر می‌نامیم و یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلام عید غدیر است و هر چه داریم از اهل بیت (ع) داریم. اهمیت این روز در این به دلیل کامل شدن دین اسلام است چرا که علی‌بن‌ابی‌طالب برای امیرالمومنین آمد. امام صادق (ع‌) فرمودند: « هیچ کس نمی‌تواند این عید را داشته باشد تنها علی‌بن‌ابی‌طالب عید را دارد» همچنین عید ولایت است. امام باقر (ع) می‌فرماید: «هیچ کدام مثل ولایت تاکید نشده و این عید‌الله‌الاکبر است». و ما هر چه داریم از ولایت داریم.

هیئت‌ها باید در موضوع جشن غدیر پررنگ‌تر عمل بکنند و موضوع غدیر را برای مردم تبیین کنند

باید پر رنگ تر عید غدیر پرداخته شود و از این به بعد نیز باید پررنگ‌تر دیده شود. در هر شهری بهترین میدان، میدان الغدیر است. از خدای متعال می‌خواهیم تنزل کند و توفیق دهد تا بیشتر برای عید غدیر تلاش کنیم. آن هم با نهج‌البلاغه و سخنان پیامبر و خطبه الغدیر. رسول‌الله می‌فرماید: «هر چه را خدا به من گفته، من به علی گفتم». اگر می‌خواهید همیشه راه نجات برای شما باشد، باید به دنبال علی بروید و امی است هیئت‌ها بیشتر از این تلاش کنند.

شعر غدیر

عید غدیر، مژده جان پرور آورد

یعنی خبر ز سلطنت حیدر آورد

دهه ولایت و امامت مخصوصا عیدالله‌الاکبر عید غدیر را به همه دوستداران امیرالمومنین همچنین به همه عالم، تبریک و تهنیت می‌گویم و از دوستان خواهشمندم که برای غدیر بیشتر بکوشند تا پیغمبر (ص)، علی (ع) و خدا نیز راضی باشد. اگر تلاش نکنیم، عید غدیر فراموش می‌شود.

غدیر در زمان‌های قدیم اتفاق افتاد، در آن زمان مردم نسبت به ولایت امیرالمومنین کوتاهی کردند و باعث شد موضوع عاشورا اتفاق افتد و این نشان دهنده آن است که غدیر تا چه حد مهم است و باید بیشتر از یک شب به آن پرداخته بشود.

اسلام به ما دستور می‌دهد که علم بیاموزید و در آن زمان اگر علم داشتند، سیدالشهدا را تنها نمی‌گذاشتند.

نسترن نعمتی/جام جم آلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها