در دیدار سفیر فوق العاده ایران در عراق با ابراهیم جعفری وزیر خارجه این کشور راه های گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۶۲
وزیر خارجه عراق خواستار گسترش بیش از پیش روابط با ایران شد

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت خارجه کشورمان، در این دیدار، ایرج مسجدی با اشاره به روابط عمیق تاریخی فرهنگی سیاسی و اقتصادی دو کشور همسایه ضمن تشکر از همکاری دولت و ملت عراق در برگزاری موفق مراسم اربعین گذشته خواستار همکاری و هماهنگی مسئولین ذیربط عراقی جهت ارائه تسهیلات به زوار ایرانی مراسم با شکوه اربعین از جمله اخد ریال جهت تعرفه ویزای عراق شد.

در این دیدار با اشاره به ادامه آتش سوزی در بخش عراقی اهوار هور العظیم و مشکلات محیط زیستی ناشی از ان برای مردم استان خوزستان خواستار رسیدگی به این موضوع و همکاری بیشتر طرف عراقی برای مهار سریعتر آن شد.

وزیر خارجه عراق در این دیدار اظهار داشت: همراهی جمهوری اسلامی ایران در کنار عراق در شرایط سخت مبارزه با تروریسم از جمله داعش قابل فراموشی نمی باشد و این امر موجب شده است که روابط دو کشور همسایه بیش از پیش گسترش یابد.

وی بر آمادگی طرف عراقی جهت همکاری و هماهنگی با ایران جهت برگزاری با شکوه مراسم اربعین آینده تاکید کرد.

جعفری با اشاره به دعوت رسمی خوداز ظریف برای دیدار از عراق ابراز امیدواری کرد با این سفر شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها