وزیر دفاع کشورمان در گفتگو با المیادین؛

طرح‌های ضد ایرانی آمریکا را به شکست می‌کشانیم

وزیر دفاع کشورمان از توانایی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به گسترش تجهیزات نظامی سوریه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۸۷
وزیر دفاع: ایران می‌تواند به گسترش تجهیزات نظامی در سوریه کمک کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران‌ در کنفرانس خبری با وزیر دفاع سوریه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به امنیت پایدار و حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه پایبند است، اظهار داشت: ‌جمهوری اسلامی بیش از 40 سال است که روابط خوبی با سوریه در تمام زمینه‌ها دارد و این کشور در جنگ تحمیلی در کنار ملت و رهبری ایران ایستاد و ما نیز از همان ابتدای جنگ در کنار مردم و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم بودیم و این راه را ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه در چارچوب روابط مستحکم دو جانبه دو کشور و در یک مقطع سیاسی مهم با همکاری نیروهای محور مقاومت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه بر یک توطئه و فتنه بزرگ منطقه‌ای فائق آمدند، افزود: این موفقیت‌ها و پیروزی‌ها را به ‌وزیر دفاع سوریه‌، ‌رهبران دو کشور، نیروهای مسلح، دولت ملت ایران و سوریه تبریک و تهنیت می‌‌گویم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مردم سوریه یک هویت واحد متشکل از اقوام و مذاهب هستند که در چارچوب قانون اساسی زندگی می‌کنند و امنیت پایدار در این کشور در گرو حمایت از نیروهای مسلح است، تصریح کرد: در نشست دو جانبه با همتای سوری خود آخرین وضعیت پیروزی‌ها و شکست‌های گروهک‌های تکفیری را مورد بررسی قرار دادیم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه بخش خصوصی ایران با توانمندی‌های بالای خود آمادگی دارد تا با مردم و دولت سوریه در زمینه بازسازی کمک کند‌، خاطرنشان کرد: ‌جمهوری اسلامی از توانمندی بالایی در زمینه دفاعی نیز برخوردار است و می‌تواند در راستای گسترش تجهیزات نظامی به کشور سوریه کمک کند.

وی هرگونه مداخله در امور داخلی سوریه و منطقه را محکوم کرد و بر ضرورت مشارکت در مرحله بازسازی سوریه به ویژه بهره‌گیری از ظرفیت های بخش خصوصی تاکید کرد.

وزیر دفاع سوریه نیز در این کنفرانس خبری از تلاش‌های مستشاران جمهوری اسلامی ایران در مقابله ملت، دولت و نیروهای مسلح عربی سوریه با گروه‌های تروریستی قدردانی کرد.

سپهبد علی ایوب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت گفت: جنگ جهانی برنامه‌ریزی شده از حدود هشت سال قبل علیه مردم و دولت سوریه به راه افتاد که با حمایت جبهه مقاومت این توطئه خنثی شد و ایران نقش مهمی در ریشه‌کنی تروریسم در سوریه داشته که باید قدردان این کمک‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه هم‌اینک بیشتر سوریه از وجود تروریسم پاکسازی شده و به زودی نیز ارتش و نیروهای مسلح بر استان ادلب مسلط می شوند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه روابط بسیار استراتژیکی با هم دارند که ناگسستنی و خدشه ناپذیر است.

وزیر دفاع سوریه در پایان از رهبری‌های داهیانه آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، رئیس جمهور، دولت و ملت ایران کمال تشکر و قدردانی را در حمایت از مردم این کشور به عمل آورد.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها