جلسه دادگاه حمید باقری درمنی برگزار شد

کلاهبرداری از شرکت نفت جی، بیمه ایران و...

نخستین جلسه دادگاه حمید باقری درمنی یکی از مفسدان اقتصادی با اتهام افساد فی الارض در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۳۳
کلاهبرداری از شرکت نفت جی، بیمه ایران و...

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی متهم فساد اقتصادی امروز به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی برگزار شد.

قاضی صلواتی در ابتدای جلسه گفت : شروع جلسه محاکمه متهمین این پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب را با حضور مستشاران دادگاه، وکلای متهمان و نمایندگان و وکلای شرکت‌های شاکی و نمایندگان دادستان به صورت علنی اعلام می‌دارم.

رئیس دادگاه گفت: در انتشار جریان رسیدگی و گزارش پرونده و محاکمات علنی که متضمن بیان مشخصات شکات باشد رعایت نظم عمومی ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: در ۴ جلسه قبل کیفرخواست ۳۲۵ صفحه‌ای دادسرا توسط نماینده دادستان قرائت شد و حدود ۴ سال به طول انجامید که پرونده ۱۵۵ جلد و ۳۳ نفر متهم دارد که ۵ نفر از متهمان فراری هستند.

قاضی صلواتی در بیان اتهامات متهم ردیف اول پرونده آقای حمید باقری درمنی گفت: اتهام وی شامل افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری با وصف سردستگی از شرکت نفت جی به میزان ۳۲۲ میلیون و ۳۴۳ هزار و 336 کیلوگرم قیر، مشارکت در شروع کلاهبرداری از شرکت بیمه ایران با وصف سردستگی، مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک ملی ایران با وصف سردستگی به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: همچنین مشارکت در شروع کلاهبرداری با وصف گردشگری به مبلغ ۹ میلیارد تومان، مشارکت در شروع کلاهبرداری از بانک گردشگری، مشارکت در شروع کلاهبرداری از شرکت صرافی اقتصاد نوین با مبلغ ۷۰ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، مشارکت در شروع به کلاهبرداری از شرکت سامان مجد به مبلغ ۵۷ میلیارد و ۲۷۱ میلیون و 400 هزار تومان، توهین به کارمند دولت و پرداخت رشوه از جمله اتهامات این فرد است.

رئیس دادگاه بیان کرد : در اجرای ماده ۳۵۴ قانون آیین دادرسی کیفری اعلام می‌دارم اخلال در نظم دادگاه از طرف متهمان یا سایر اشخاص موجب غیرعلنی شدن محاکمه نمی‌شود و بلکه باید با نظم ادامه داشته باشد.

رئیس دادگاه می‌تواند کسانی را که باعث اخلال در نظم می‌شوند از جلسه دادگاه خارج کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در ۴ جلسه گذشته کیفرخواست قرائت شده از وکلا می‌خواهم در جایگاه حاضر شوند.

ابتدا وکیل مدافع شرکت نفت جی در جایگاه حاضر شد.

بنابراین گزارش، حمید باقری درمنی یکی از مفسدان اقتصادی است که نام وی برای اولین بار سال 86 در رسانه ها مطرح شد.

ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ان زمان در اطلاعیه‌ای از دستگیری مفسد اقتصادی دانه‌درشتی به نام «ح.ب.د» یا همان حمید باقری درمنی خبر داد و از این مجرم به عنوان بدهکار بانکی با 2 هزار میلیارد تومان بدهی یاد کرد که البته این فرد یک روز پس از دستگیری با اخذ تعهد اخلاقی آزاد شد.

8 خرداد سال 86 در اطلاعیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این چنین آمده بود: «ح.ب.د» پس از صدور حکم ضبط کالا و جریمه حدود 13 میلیارد ریال، تلاش وسیعی را آغاز کرده است تا با جابجایی برچسب‌ها و کارتن‌های کالاها از ضبط کالاهای قاچاق خود جلوگیری کند.

رسیدگی به جرایم این مجرم از همان زمان آغاز شد و پس از چند بار دستگیری و آزادی سرانجام از سوی دادگاه محکوم شد و دوران محکومیت خود را نصفه و نیمه به پایان رساند تا اینکه بار دیگر در سال های 95 و 96 نام وی بر سر زبان ها افتاد.

باقری درمنی قرار است امروز به اتهام افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور محاکمه شود.

پرونده این فساد اقتصادی شامل ۱۵۵ جلد است و ۳۳متهم دارد و به حمید باقری درمنی در مورد افساد فی الارض تفهیم اتهام شده است.

این پرونده ۱۰ شاکی دارد که مهمترین شاکی آن شرکت نفت جی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها