سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بمباران زنان و کودکان آواره یمنی را به شدت محکوم کرد و گفت: حامیان تسلیحاتی متجاوزین باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۵۶
قاسمی: حامیان تسلیحاتی متجاوزین باید پاسخگو باشند

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت خارجه کشورمان، بهرام قاسمی جنایت هولناک جدید هواپیماهای سعودی- اماراتی در هدف قرار دادن زنان و کودکان آواره یمنی و عملیات نظامی در شهر الدریهمی استان الحدیده یمن که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از زنان و کودکان بی گناه شد را به شدت محکوم کرد.

وی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی افزود: هنوز اندک زمانی از بمباران اتوبوس حامل کودکان یمنی در صعده نمی گذرد که جهانیان شاهد جنایت جدیدی علیه مردم مظلوم یمنی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: استمرار و ادامه این گونه کشتار غیر نظامیان جز در سایه سکوت و بی تفاونی مجامع تاثیرگذار بین المللی نمی تواند اتفاق افتد و بار دیگر از مجامع بین المللی و حقوق بشری می خواهیم با توجه به توالی این جنایات انسانی و تراژدی دردناک و آثار مخرب آن بر صلح و امنیت منطقه و جهان به هر طریق ممکن مانع از استمرار این جنایات از سوی هواپیماهای سعودی - اماراتی به یمن شوند.

وی تاکید کرد: کشورهای حامی تسلیحاتی نیروهای مهاجم به یمن که با در اختیار قراردادن بمب ها و سلاح های نابودکننده به آنان موجب به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمنی شده اند در این جنایات شریک اند و باید به جامعه بین المللی و مردم یمن پاسخگوی سیاست ها و نتایج اقدامات خود باشند.

قاسمی از سازمان ملل متحد و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان بکار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها