نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد:

آمریکا برای خلع سلاح کره شمالی صبر زیادی نخواهد کرد

کره شمالی عملیات برچیدن یک سایت آزمایش های موتور موشک هسته ای خود را متوقف کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۶۰
برچیدن سایت هسته ای کره شمالی متوقف شد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، اندیشکده آمریکایی «38North» اعلام کرد: تصاویر ماهواره ای هفته گذشته نشان می دهد کره شمالی عملیات برچیدن یک سایت آزمایش های موتور موشک را در هفته اول اوت متوقف کرده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم دیوید برون استورم و مت اسپتالنیک از واشنگتن نوشت: این اقدام پیونگ یانگ بر خلاف وعده ای است که در ماه ژوئن در نشست سنگاپور به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا داده شد.

اندیشکده «38 نورث» (38North) مستقر در واشنگتن اعلام کرد: تصاویر ماهواره ای تهیه شده از ایستگاه پرتاب ماهواره «سوهائه» در شانزدهم اوت نشان می دهد در محل آزمایش موشکی این سایت یا سکوی پرتاب آن از سوم اوت تاکنون هیچ فعالیت قابل توجهی در جهت برچیده شدن سایت مذکور و تاسیسات آن صورت نگرفته است.

این درحالی است که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته گفت: برچیدن تاسیسات موجود در سایت سوهائه مطابق تعهداتی است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست مشترک دوازدهم ژوئن در سنگاپور پذیرفت.

38 نورث اعلام کرد: پیشرفت ها در برچیدن سایت آزمایش های موشکی کره شمالی از ژوئیه تا اوت صورت گرفته و پس از آن قطعاتی که پیشتر برداشته شده بودند در محوطه سایت تلنبار شده اند.

این اندیشکده اعلام کرد: به نظر می رسد تلاش برای برچیدن یک تاسیسات انتقال و پردازش که روی ریل سوار است نیز متوقف شده و مشخص نیست فعالیت هایی که پیشتر در این محل انجام شده اصولا با برچیدن سایت مرتبط است یا با هدف تعدیل ساختار این تاسیسات انجام شده است.

گزارش این اندیشکده همزمان با بروز شک و تردیدهای گسترده در مورد تمایل کره شمالی به همراهی با خواسته های آمریکا برای تسلیم سلاح های هسته ای منتشر می شود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد هیچگونه شواهدی در اختیار ندارد که نشان دهد کره شمالی فعالیت های هسته ای خود را متوقف کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها