با نزدیک شدن به موعد تحریم ایران

قیمت نفت افزایش یافت

با کاهش ذخایر نفت آمریکا، تضعیف دلار و همچنین نگرانی در مورد کاهش احتمالی نفت ایران در بازار، قیمت نفت امروز به 72.91 دلار در هر بشکه افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۱۵
قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، به علت کاهش ذخایر نفت آمریکا، تضعیف دلار و همچنین نگرانی در مورد کاهش احتمالی نفت ایران در بازار از 4 نوامبر، قیمت نفت امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 28 سنت افزایش، 72.91 دلار فروخته شد، نفت خام آمریکا نیز با 30 سنت افزایش 66.14 دلار معامله شد.

بر اساس آمار امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 17 آگوست 5.2 میلیون بشکه کاهش یافت و به 05.6 میلیون بشکه رسید در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش 1.5 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

بانک «ای ان زد» در یادداشتی نوشت: «سرمایه‌گذاران اطمینان دارند که ذخایر در آمریکا این هفته نیز کاهش یابد.»

کیم وانگ رائه، تحلیلگر کالاهای اساسی در سامسونگ فیوچرز در سئول گفت: نشانه‌هایی از کند شدن تولید نفت آمریکا و تضعیف دلار سبب تقویت قیمت نفت شده است.

شاخص دلار در برابر سبدی از 6 ارز اصلی مهم در جهان امروز 0.7 درصد نسبت به روز گذشته افت کرد، این افت ارزش ناشی از اظهارات ترامپ در مورد سیاست های پولی بود.

تضعیف دلار، قیمت نفت را که با این ارز قیمت‌گذاری می‌شود، ارزان‌تر می‌سازد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته پیش‌بینی رشد تولید نفت خام آمریکا در سال 2018 را از 10.79 میلیون بشکه در روز به 10.68 میلیون بشکه در روز کاهش داد.

همچنان نگرانی‌ها در مورد میزان نفتی که از بازارهای جهانی با تحریم ایران کم خواهد شد، ادامه دارد، در عین حال، این نگرانی نیز وجود دارد که رشد تقاضا می‌تواند با اختلافات تجاری آمریکا و چین کاهش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها