روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به نخستین سفر وزیر امور خارجه جدید انگلیس به آمریکا نوشت: لندن بار دیگر بر حمایت از برجام تاکید کرد و این موضوع را محل منازعه دو همپیمان دانست.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۱۴
انگلیس مجددا از برجام حمایت کرد

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه وال استریت ژورنال دیروز (30 مرداد) در گزارشی از سخنرانی جرمی هانت در موسسه صلح ایالات متحده افزود: دیدگاه انگلیس نسبت به برجام تغییر نکرده است و وزیر امور خارجه این کشور عقیده دارد که توافق هسته ای بهترین راه 'مهار ایران' است.

به نوشته این روزنامه، هانت اظهار داشت که ما با آمریکا تفاوت دیدگاه داریم و معتقدیم باقی ماندن در توافق هسته ای بهترین راه برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است اما واشنگتن نظر دیگری دارد.
وزارت امور خارجه آمریکا هنوز به این اظهارات واکنشی نشان نداده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، هانت در ژوئیه (تیر/مرداد) گذشته و پس از استعفای بوریس جانسون زمام امور را در دست گرفت و در سفر این هفته به واشنگتن با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود و دیگر مقام های ارشد کشور میزبان دیدار می کند تا در زمینه طیف وسیعی از مسائل سیاست خارجی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

هانت از پاسخ به سوال وال استریت ژورنال در مورد تاثیر تلاش های جاری لندن، پاریس و برلین برای حفظ تجارت با ایران بر گفتگو با دولت ترامپ خودداری کرد.

وزیر انگلیسی در دیدار با همتای آمریکایی خود موضوع هایی از قبیل روابط با ایران، روسیه، تلاش آمریکا برای توافق هسته ای با کره شمالی و مناقشات گوناگون منطقه خاورمیانه را مطرح خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها