با مشارکت چین و مغولستان برگزار می شود

رزمایش نظامی بزرگ روسیه

روسیه آماده برگزاری رزمایش نظامی بزرگ خود با مشارکت چین و مغولستان می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۸۸
رزمایش نظامی بزرگ روسیه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از برگزاری بزرگترین مانور نظامی این کشور طی ۴۰ سال گذشته با حضور نیروهوایی و واحدهای دریایی و زمینی روسیه خبر داده است.

وزیر دفاع روسیه در این ارتباط گفت: در حال حاضر نیروهای نظامی روسیه در مناطق شرقی این کشور در بالاترین سطح آماده باش برای شرکت در رزمایش نظامی بسیار بزرگی هستند که از زمان برگزاری رزمایش اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۸۱ تا کنون بی سابقه است.

آن گونه که منابع روسی خبر داده‌اند این رزمایش ۵ روزه قرار است با مشارکت واحدهایی از نظامیان چین و مغولستان برگزار شود.

در همین ارتباط دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین نیز از حضور پوتین در این رزمایش خبر داده و گفته است رئیس جمهور روسیه از نزدیک این مانور نظامی را که قرار است در سیبری برگزار شود، دنبال خواهد کرد.

روسیه و چین پیشتر در تابستان سال گذشته نیز تمرینات نظامی مشترکی را در دریای چین جنوبی و دریای بالتیک اجرا کرده بودند که نشان دهنده تقویت پیوندهای استراتژیک میان دو کشور است.

برگزاری این رزمایش نظامی بزرگ در سیبری تنها کمتر از یک ماه پس از برگزاری رزمایش ناتو در گرجستان دنبال می‌شود که با واکنش خشم آلود مسکو روبرو شده بود.

مسکو هرگونه تحرک ناتو برای گسترش به شرق و عضویت گرجستان در این پیمان نظامی غربی را تهدید علیه خود و دارای آثار فاجعه بار در منطقه عنوان کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها