آیت الله ممدوحی در گفت و گو با جام‌جم آنلاین:

عرفه از اعیاد بزرگ اسلامی است

آیت‌الله حسن ممدوحی عرفه را یکی از اعیاد بزرگ اسلامی دانست و اظهار کرد: اگرچه این روز به‌عنوان عید نامیده نشده، اما جزو ساعات و لحظاتی است که دعاهای بسیار زیاد و شیرینی به بندگان عرضه شده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۰۷
عرفه از اعیاد بزرگ اسلامی است

عضو جامعه مدرسین قم در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین با بیان این‌که برکات خداوند بی حد و حصر است، گفت: این روز، روز آمرزش گناهان است و در این روز فقط باید از خدا درخواست حاجت کرد. مردم در این روز برای خواندن دعا در مساجد و حسینیه‌ها حضور داشته باشند که یک همایش

فوق‌العاده‌ است. عرفه، شب و روز بسیار پربرکتی است که دعا در آن مستجاب و وسایل تقرب خدا در آن فراهم است و نباید از آن غفلت کرد.

وی در ادامه گفت: عرفه عید بزرگی است و مردم در این روز ،راه بسیار

خوبی به‌سوی خدا می پیمایند، آن‌هم با بهترین عباراتی که ممکن است و خدای تعالی هم وعده اجابت همه ادعیه را در آن روز داده است.

آیت الله ممدوحی تاکید کرد: روز عرفه، روز عرفان و شناخت است و اگر کسی بتواند از دعاها استفاده کند و اهل اندیشه و فکر باشد، به شناخت خوبی خواهد رسید و آنچه اسلام به آن توجه دارد مسأله تفکر و اندیشیدن است.

عضو جامعه مدرسین در قم، دعای عرفه را یکی از بهترین ادعیه وارد شده در دین اسلام عنوان کرد و افزود:این دعا به ما کمک می کند تا هرچه بیشتر خود را بشناسیم.

وی، گفت: دعای عرفه از چند مطلب کلیدی برخوردار است که یکی از آنها شناخت پروردگار متعال از منظرهای گوناگون است و این موضوع، شناخت انسان را نیز به دنبال دارد.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها