یک کارشناس سیاسی گفت: آتش زدن سینما رکس آبادان بر خلاف میل و تصور رژیم پهلوی، نقش یک کاتالیزور را در حرکت مردم برای سرنگونی دیکتاتوری شاه ایفا کرد و جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تسریع بخشید.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۱۹
جریان سلطنت طلب همچنان خط سینما رکس را تعقیب می کند! / آتش سلطنت طلبی در رکس آبادان

احمد بخشایشی در گفت وگو با جام جم آنلاین در ارتباط با سالروز آتش زدن سینما رکس آبادان افزود: برخی نیروهای اپوزوسیون جمهوری اسلامی در تحلیلی نادرست عنوان می کنند، آتش زدن سینما رکس در سال 57 و قبل از پیروزی انقلاب توسط نیروهای اسلامگرا و انقلابی ها رخ داد تا آتش خشم مردم علیه دستگاه ستمشاهی را شعله ور کنند. این در حالی است که انقلاب اسلامی از ابتدا خط و خطوط خود را مبنی بر تعالی انسان و رهایی او از ظلم و ستم و نیز رفاه مادی و معنوی جامعه در چارچوب فرامین حضرت امام(ره) دنبال می کرد.

وی با بیان این‌که تفکر آتش زدن سینما رکس توسط انقلابیون مذهبی یا هر جریان دیگر ضد رژیم تنها منبعث از شاه دوستان و سلطنت طلبان است، تصریح کرد: این گروه ها از همان ابتدا چنین تئوری‌ای را مطرح کردند تا وقتی در سال های بعد از انقلاب هم بحرانی در کشور رخ دهد، جمهوری اسلامی ایران را بانی و مقصر اصلی آن جلوه دهند و مسئولیت اقدامات خرابکارانه خود را به دوش نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بیندازند.

این کارشناس سیاسی در همین زمینه خاطر نشان کرد: در حال حاضر مخالفان نظام اسلامی ما(با بهره جستن از شرایط سیاسی اجتماعی کشور) در صدد القای این مسأله به مردم هستند که نظام به‌طور تعمدی مشکلی به‌وجود می آورد و خودش هم به آن حمله می کند.

وی افزود: مثلا آنها برای تشویش اذهان عموم ادعا می کنند جمهوری اسلامی ایران اعتراضات صنفی مسالمت آمیز را بعمد به خشونت می کشد و با بار آوردن خسارت و خرابکاری باعث فشار ماموران انتظامی به معترضان می شوند. بنابراین باید تاکید کرد خط و خطوطی که ضد انقلاب از زمان آتش زدن سینما رکس دنبال کرد در حال حاضر به روش دیگری اجرا می شود. هم مردم و هم مسئولان باید هوشیاری در این خصوص هوشیار باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها