وزارت دفاع آمریکا بدون ذکر دلیل خاصی، از عقب افتادن رژه نظامی مورد نظر رئیس‌جمهور این کشور تا سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۳۸
رژه نظامی موردنظر ترامپ به تعویق افتاد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع آمریکا بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد رژه نظامی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور درخواست کرده بود، تا سال آینده میلادی به تعویق افتاده است.

ترامپ در ماه می از پنتاگون خواسته بود که رژه نظامی بزرگی با حضور تمام ارکان ارتش و نیروهای مسلح آمریکا برای قدردانی از کهنه‌سربازها و همچنین صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، برگزار کند. ماه نوامبر زمان تعیین شده برای برگزاری این رژه بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بدون اشاره به دلیل عقب افتادن رژه نظامی، گفت: «ما ابتدا 10 نوامبر 2018 را برای این مراسم انتخاب کرده بودیم اما اکنون توافق کردیم که برای بررسی فرصت‌های بهتر، آن را در سال 2019 برگزار کنیم».

یک مقام دولتی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت دلیل اصلی این تاخیر هنوز مشخص نیست ولی احتمال دارد نگرانی‌ها از بودجه سرسام‌آور مورد نیاز برای برگزاری این رژه نظامی بزرگ، یکی از دلایل آن باشد.

کارشناسان تخمین زده بودند که رژه نظامی بزرگی در چنین سطحی می‌تواند 90 میلیون دلار یا بیشتر، هزینه روی دست دولت آمریکا بگذارد. این در حالی است که کاخ سفید فقط یک سوم آن را برای برگزاری آن مورد نیاز می‌داند.

البته «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا هنوز هیچ رقمی را به عنوان بودجه مورد نیاز مراسم تایید نکرده زیرا احتمال دارد گزینه‌های بیشتری برای حضور در این رژه نظامی مشمول شوند.

در یک نامه غیررسمی از پنتاگون در ماه مارس ذکر شده بود که علاوه بر عدم حضور تانک و خودروهای نظامی سنگین، قرار است در پایان این رژه نظامی در واشنگتن، مؤلفه‌های بزرگی از نیروی هوایی آمریکا نمایش اجرا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها