در بازدید از مجموعه صنعتی – تولیدی پالایش ایمن راه مطرح شد

مشارکت در پروژه های عمرانی و راهسازی کشور در سایه کارنامه موفق

شهاب دادگرنژاد در مورد قدرت های جدید پالایشی در شرق آسیا چنین گفت : برای جلوگیری از خام فروشی کارشناس نفت و انرژی طرحی را پبشنهاد کرده است که با برنامه ریزی دقیق و مطالعه دقیق نسبت به بازار های هدف و بازار های همسایه می توان زمینه را برای صادر کردن نفت آماده کرد. ایشان پیشنهاد کردند که برای جلوگیری از خام فروشی باید ظرفیت روزانه را به 3 میلیون بشکه در روز برسانیم.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۷۳
شهاب دادگرنژاد : قدرت پالایشی در شرق آسیا در حال شکل گیری است

صحبت های شهاب دادگرنژاد در مورد اقتصاد مقاومتی

شهاب دادگرنژاد در ادامه افزود : در راستای تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خام فروش یک سیاست کار آمد است. همچنین بیان کردند که همواره مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود در باب خود کفا شدن کشور در تولید بنزین بسیار تاکید کرده اند. که با انجام این طرح علاوه بر دستیابی به این هدف می توانیم در جمع صادر کنندگان بنزین جهان قرار بگیریم.

شهاب دادگرنژاد گفت : که وضعیت صنعت پالایش کشور نیازمند یک تغیر اساسی است زیرا دور بودن از استاندارد های جهانی یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می شود. این نقطه ضعف به دلیل تولید بیش از حد نفت کوره و مازوت است.

عدد نلسون عامل اصلی تولید بیش از حد نفت کوره و مازوت به حساب می آید. در حقیقت عدد نلسون به میزان پیچیدگی پالایشگاه ها گفته می شود. در یک پالایشگاه اگر عدد نلسون بالاتر باشد در نتیجه فراورده های با ارزش و با کیفیت تری تولید می شود در صورتی که پایین بودن این عدد موجب تولید فراورده های کم کیفیتی می شود. که در پالایشگاه های ایران به دلیل پایین بودن عدد نلسون این حجم از تولید بالای نفت کوره و مازوت صورت می گیرد.



شهاب دادگرنژاد کارشناس نفت و انرژی در خصوص برطرف کردن این مشکل، استفاده از واحد های RFCC را پیشنهاد کرده است. اما به دلیل عدم مدیریت صحیح و تحریم های وارد شده به ایران استفاده از این واحد ها امکان پذیر نشده است بجز در پالایشگاه اراک.

مدیر اسبق هماهنگی، بازاریابی و امور بین الملل حفاری شمال درباره بالا بودن تولیدات پالایشگاه های ایران در نفت کوره و مازوت اظهار کرد که رکورد شکنی در تولید نفت کوره و مازوت اصلا به سود منافع کشور نیست به دلیل اینکه کشور های شرق آسیایی این محصولات را خریداری می کنند و توسط واحد های RFCC به بنزین تبدیل می کنند و در بازار های جهانی به فروش می رسانند.

شهاب دادگرنژاد در ادامه گفت : در یک دهه اخیر که سپری شد کشور های شرق آسیا یکی از قطب های اصلی پالایش جهان تبدیل شده اند که حدود 33 درصد نفت جهان در این مناطق پالایش می شود که متاسفانه سهم خاور میانه حدود 9 درصد است. اما ایران با داشتن 9 پالایشگاه فعال در رتبه دهم پالایش جهان قرار دارد.



درباره پالایش در قاره آمریکا وی اعلام کرد که آمریکا صدر نشین کشور های پالایشی قرار دارد و دارای 140 پالایشگاه است که 29 درصد ظرفیت پالایش جهان را در اختیار خود دارد. اما فقط 19 درصد از سهم پالایشی جهان را استفاده می کند.

در انتها شهاب دادگرنژاد در انتها گفت : که ایران اگر بخواد قدرت مطلق پالایشی منطقه باشد باید از سرمایه گذاری خارجی بهره بگیرد و انقلابی بزرگ را در صنعت پالایش کشور رقم بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها