عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین ؛

دستگاههای اجرایی، تقنینی ، قضایی در چارچوب مواضع تعیین شده رهبری حرکت کنند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبری مواضع و استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران را تعیین می کند گفت: همه مسئولین و دستگاههای اجرایی، تقنینی، قضایی و قوای سه گانه موظف هستند در این راستا و چارچوب مواضع تعیین شده حرکت کنند.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۵۹
دستگاههای اجرایی، تقنینی ، قضایی در چارچوب مواضع تعیین شده رهبری حرکت کنند

به گزارش جام جم آنلاین، اسدالله عباسی نماینده رودسر و عضو فراکسیون اصولگرایان، سخنان مقام معظم رهبری در مورد مذاکره نکردن با آمریکا را از منظر کارشناسی دقیق دانست و افزود: آمریکایی ها می خواهند با سیاست و ابزار منسوخ شده چماق و هویج، ترساندن و کشیدن به پای میز مذاکره را آغاز کنند تا از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بگیرند و در مقابل هیچ امتیازی ندهند، لذا در این شرایط صلاح نمی دانیم با دشمنی که هر لحظه تمامی تعهدات را زیر پا می گذارد و پایبند به مقرارت بین المللی نیست گفتگو کرده و بصورت انفعالی برخورد کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ایران باید مقابل آمریکا مواضع محکمی اتخاذ کند و به سران این کشور بفهماند که قابل اعتماد نیستند. چون نمونه بد عهدی آنان در بحث مذاکرات هسته ای و توافق برجام مشخص شد.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که اصرار به مذاکره شد و ایشان قبول کردند. اما اعلام کردند که اعتمادی به طرف مقابل ندارند و حالا هم اینطور شد.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با اشاره به رفتار کارشکنانه آمریکا در صد سال اخیر و پس از پیروزی انقلاب گفت: اگر به تاریخ مراجعه کنیم می بینیم که آمریکا از هر ابزاری برای ضربه زدن به کشور استفاده کرده تا بتواند ما را تضعیف و به عقب براند. لذا باید بر اساس نگاه آمریکا، ‌مدیریت کشور به درستی انجام شود و از حاشیه سازی پرهیز شده و اجازه ندهیم چند صدایی در کشور ایجاد شود.

نماینده رودسر انسجام و یک صدایی مسئولین را از ضروری ترین نیازهای امروز جامعه عنوان کرد و گفت: باید در مقابل آمریکا منسجم و متحد عمل کنیم و بدانیم که طرف مقابل قابل اعتماد نیست، رفتار مقامات آمریکایی و شیوه های آنان پیش همه رو شده و نیرنگ و ترفند سیاسی آنها دیگر شناسایی شده است.

وی در خصوص سناریوی جنگ طلبی آمریکا گفت: مقام معظم رهبری کاملا اشراف به امور مختلف دارند و با توجه به شرایط دنیا و منطقه احتمال انجام هیچ جنگی وجود ندارد که آمریکایی ها بخواهند از طریق جنگ نیابتی و یا مستقیم، ما را وادار به تسلیم کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه زمینه اقدام نظامی علیه ایران منتفی است، افزود: آمریکا می داند که جمهوری اسلامی ایران در بعد نظامی ، اشراف کامل به پایگاههای نظامی و تحرکات دشمن علی الخصوص رژیم صهیونیستی و پایگاههای نظامی رژیم های دست نشانده و تحت حمایت آمریکا دارد، بنابراین طبق فرمایشات رهبری احتمال وقوع جنگ با ایران اصلا وجود ندارد.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در ادامه وحدت درونی وانسجام داخلی را یکی از موضوعات مهم در شرایط اقتصادی کشور دانست و افزود: در مجموع شرایط باید به گونه ای باشد که همگی با هم متحد شویم و مسئله معیشت و اقتصاد ملت و کشور را سر وسامان دهیم و در این بخش عجولانه تصمیم نگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها